Допълнителна информация
Продава се една от най-редките конфигурации на Jaguar Sovereign Х300 - бял екстериор и синя кожа (Glacier White/Regatta Blue). В периода 1994-1997 са произведени 28490 броя от модела, за 1995та са малко над 5500бр и само три са с тези цветове и ляв волан, което прави колата ценна. Закупих я 2023 от уважаван дилър на предимно британски класики - Klassikerskopen. nl - Rob de Bruin Classics - близо до Айндховен. Докарах я на ход, оттогава е изминала около 14000км в България. Имам много снимки от закупуването. Разполага със сервизна история, имам и контакт с предишния собственик в Нидерландия. Напълно реален пробег и състояние. Гаражен автомобил е. Това е един от най-здравите модели на марката, и 4-литровият редови шестак е пословичен със здравината си. На колата е монтиран през 2018 газов инжекцион BRC от най-висок клас на стойност 2550 евро, със система за мазане на клапаните и бутилка 80л на мястото на резервната гума. Салонът е отлично запазен, умишлено не съм коригирал дребните забележки, които има - но с такава намеса би станал буквално като чисто нов. Солидно купе, без гнилочи, задните вежди бяха тръгнали и съм ги сменил с чисто нови от Англия (неръждаема стомана), като колата беше боядисана цялостно 2024 година. Предните калници долу имат нужда от внимание - има ремонтни панели за тях, 90 паунда са. Изглежда отлично, макар, че има дребни забележки - не е в колекционерско състояние, но лесно може да стане. Добре е отдолу да се мине с антикор/шегрен с цел консервиране - не съм се занимавал поради липса на време. Снимките са актуални от миналата и тази година. Технически съм сменил доста неща - двата аксесоарни ремъка с ролките, свещи, дискове и накладки на четирите колела, лагери на четирите главини, карета и лагер кардан, няколко водни съединения, задни гърнета, тампони по предното окачване и т. н. Имам доста нови резервни части, като комплект за обслужване на автоматика, тампони двигател, елементи по ходова част, различни гарнитури, термостат и т. н. - всичко се дава с колата. Джантите са два комплекта - Dimple 8x16 - оригиналните на колата, със зимни гуми, и доста редки 18-цолови Impeller от XKR - спорт пакет, с гуми 225 и 255, купувани миналото лято.
Колата има Andy Bracket - екстра, разработена от човекът, който е работил по дизайна на тези двигатели през 90-те. С изместване на датчика на коляновия вал, което е ролята на тази скоба, се дава 5 градуса аванс на центровката и колата се усеща по-жива в ниските. Автоматикът има спортен режим, за разлика от 3. 2 моделите, работи отлично, както и всичко друго по колата - климатроник, круиз контрол и т. н. Като екстри има всичко за модела, освен шибедах, задна щора и подгрев на седалки: ел. волан, ел. седалки, автоматична ел. антена, мемори пакет, ел. пакет, комфорт модул, подгрев на челно стъкло, волан кожа/дърво, и т. н. Оборудван е с доста скъп модел на Блаупункт с ретро визия, но с вграден блутут, USB/ AUX. Таванът е претапициран (детска болест на модела). Технически не остана много за правене - тампон и обслужване на кутията, рефреш на диференциала (иска лагери и уплътнения - вие при по-висока скорост и тече леко, макар да е с подменено масло - има ремонтни китове на поръчка за седмица), задните амортисьори са поомекнали, но не тропат, парктроникът трябва да се върже (монтажът на датчиците е грамотен и изглежда заводски - а такава екстра е нямало тогава). За всички посочени забележки ще има коментар на цената на място. Ягуарът е истинско удоволствие да се управлява и да се вози човек - от леката като перце хидравлика, през возията тип летящо килимче, до гъделите като пепелниците за пури отзад - напълно готов е за път, може да се ползва и като сватбен автомобил. Един от малкото модели, които стават както за ретро парад, така и за ежедневно каране. Движи се прекрасно с трафика, пъргав е за размерите си, има много сила в ниските обороти. Максималната скорост е над 230км/ч. Четирите катализатора са на колата и ГТП се минава лесно и навсякъде.
Продавам го, защото имам интерес към по-стар модел, а и почти не го карам вече. Не е първият ми Ягуар от модела и вероятно няма да е последният - просто няма аналог като усещане и дизайн.