Допълнителна информация
Снимки и видео тук
https: //photos. app. goo. gl/41xEGvipMjuxEEct8
Кемпера е уникален. Базата е на Toyota 4Runner , набор 1987г. Практически вечен бензинов двигател, с монтирана газова уредба, гори около 20 на сто газ, в сравнение се 15 на сто дизел за еквивалентен клас кемпер. Кемпера е със задно предаване, двойна гума отзад и тежи между 3 и 3. 5 тона в зависимост от багажа. Има голям просвет отдолу и е много проходим трева, кал, пясък - никъде не съм закъсвал. Пак голяма разлика от стандартните кемпери, които като помиришат мокра трева се предават. Отзад има въздушни възглавници които правят голяма разлика за стабилността по завоите и на магистралите. Гумите са в отлично състояние всесезонни, висок клас. Кемпера е изцяло оборудван за offgrid и има проходимостта да стигнете до мечтаните местенца. Релсите на шасито са като за влак нямат изгниване. Автоматик. Камера за задно виждане. Валиден преглед, застраховка, винетка.
Малко история Шасито е оригинално произведено в Япония, внесено в САЩ, където е направено на кемпер от многото производители които са ползвали тези шасита за кемпери. 1991г е внесено в Англия. Аз самия го закупих 2015 в Англия и го внесох 2016 в България. Като го закупих практически направих кабината за живеене наново освен последните 2мм фибростъкло направих всичко наново ползвайки висок клас шперплат за кемпери. Покрива го покрих са EPDM гума за покрили 50г живот. Всички ъгли и снадки с епокси. От тогава си го карам и съм направил около 25х км последните 10г. Към днешна дата е на 95109 мили или 153х км. Двигателя мърка като коте. Пали от първо завъртане. Продавам го с голяма мъка, но последните 2 години почти не съм го карал. По рано се забивахме по всякакви дивотии за по седмица до пет, но вече не мога да си позволя дълги ваканции. Визуално отвън съвсем съзнателно съм го оставил мърляв, за да не буди интерес от крадци.
Кабината за живеене - Къща на колела
За спане
Над шофьорската кабина двойно легло размер 150 по 220.
Масата с 4 местна за сядане масата пада и става голямо единично легло.
Отзад ъглов диван, който се разпъва 172 по 117см подходящо за 2 деца.
Кухненски кът
стандартен Хладилник 80л на 220в. Много по добър избор от специализираните хладилници на 12в с компресори. В началото си бях взел такъв на дометик за 1800лв. Малко след като му изтече гаранцията се скапа компресора. Оправих го, но проблемите бях безброй, чупеха са пластмасите вътре, разливаха се млека, чупеха се яйза. Вече 5г съм с по горния хладилник, и не е мръднал. Хладилника се захранва от ел системата на кемпера, която включва 400в слънчеви панели.
- Котлон 3. 5км на газ
- Печка за отоплениe газова каталитична, изключително икономична и без вредни емисии. Зимата топли жилищното пространство без никакви грижи.
- Шкафчета за посуди, плюс голям плот за обработка на храната.
- Срещу кухненския кът се намира мивката, която е стандартен размер и дълбочина, не кемперска.
Баня и тоалетна
- Банята е 115 на 80см. По принцип има душ, и 15л бойлер на 220в, но съм ги демонтирал, тъй като главно ходим на диво, и тям полза от бойлера няма. Ще ги дам с кемпера, ако някой иска да ги ползва.
- Инсталираната тоалетна е компостна, но ще я сменя със нова стандартна химическа на Портапоти, със компостната не се разделям.
Вода
- Хидрофорна система с добро налягане и 100л резервоар за чиста вода, 80л резервоар за сива вода. Отделно съм направил място за 5 туби по 20л за чиста вода, което дава поне седмица възможност за диво къмпингуване преди да се налага да ходите за вода.
- Водата е свързана в мивката, външния душ, външен маркуч със глава за спрей за миене под налягане на колела и прочие.
- Отделно може да се върже системата директно към вода ако сте в къмпинг.
Ток
- 400в Солари, които минават през умен комбиниран mppt контролер, 2000 пълна синусуида инвертор, и чарджер.
- Също има и DC to DC charger който захранва жилищните батерии когато карате.
- Батерии старите оловни батерии сдадоха багажа тази зима. Ще сложа чисто нова 100ah LIFPO4 батерия която ще е достатъчна за да захранва лампите и хладилника. Но ако някой мераклия иска по голяма батерия може да сложа каквато искате с доплащане.
- Има букса и за директно свързване към ток на къпминг, където не сте ограничени от 2000в на инвертора.
Отвън
- Тента 4м на Фиама. Няма скъсано, механизма работи добре.
- Отзад релса и ток за стойка за колела возил съм 4 колелета без проблем
- Външен душ свързан със системата за вода, плюс 50м ¾ маркуч на покрива който топли водата проста и безотказна система която позволява 2-3 бързи душа, преди да трябва да се изчака да се стопли новата вода.
- На покрива има алуминиеви релси на които са монтирани 400в солари, въпросния маркуч, плюс има доста място за голяма кутия за багаж, ски, сноуборд и прочие. От масата в кабината може да се мине през единия люк и да се излезе директно на покрива без стълба, за да се отбранявате от зомбита.
В общи линии винаги съм гледал да сложа най доброто и издръжливо решение в кемпера, което ще ми даде независимост при диво къмпингуване, но пък да има и удобство като на къмпинг. Правили сме на два пъти по 5 седмични обиколки из балканите, и пространството в кемпера не те кара да се чувстваш клаустрофобично в никой момент.
В снимките и видеотата има още подробности.
Николай