Допълнителна информация
4x4 (XWD), най-здравия(и голям и мощен) мотор от предлаганите за модела, AERO - най-високо ниво на оборудване с ееин куп разлики(подобрения) от base и vector. 19 цола джанти с чисто нови летни гуми, плюс 2 ри комплект зимни на 1 сезон (не с тази кола, от другата ми (продадена, останаха) кола с този размер, същия). До 2020-та год. е карана в Калифорния от човек с 5 сааб-а (9-5 turbo x, 9-4x aero 2. 8 xwd, Saab 900 и др. ). Липсата не само на зима, сол, вода и кал, а почти въобще даже не вали в този регион (и не вали като тук, когато вали), в комбинация със собственика, ентусиаст на сааб който както мен си обича и обгрижва колите, тази кола не само няма ръжда по купето и окачването, вътре и вън е като нова, а и още е с баркодовете(даже най-малките) на окачването, дъното на двигателя и си стои бяло, чисто като днес излязла от завода в Швеция. Както и xwd диференциала, кутия и т. н. всичко. По панелите е същото положение - няма драскотини или козметични, механични забележки. Вътре - качваш се и мирише и си е като нова кола на вид и допир, усещане. Нояото си личи. Една от интересните екстри - има два airbag-а за задните 2 крайни места до вратите за бъбреците (таза) - като тези на предните седалки, но в почти всички коли на задния ред има само спускаща се завеса за главите, а тук и нея и за таза(бъбреците). Много рядко в нови, по-скъпи коли, с доплащане има и за бъбреците отзад и хората не го доизбират про покупка. Така имате тук 8 еърбега вместо масово 6, и в този масово са с по 6. Покрива пък издържа над 10тона преди да започне да се огъва опасно много и мачка. Повечето коли са около 5 тона, някои даже 3-4. Нови и скъпи включително. Инфо от IIHS Сащ. Бежовия интериор е рядко срещан избор при този модел (което е много странно, защото е толкова красив, а хората са си поръчвали яко черния), също и мултимедиа системата на задните седалки е рядка екстра (2 екрана с дистанционно, големи слушалки безжични Bluetooth и вход за външен източник на видео и звук , но може и от ДВД да пуснете директно филм, не само с кабел и източник. Може двд на лаптопа да си запишете). Върви и на 3 те екрана едновременно! Т. е. и предните пасажери гледат и слушат на централния.
Има камера за задно виждане за паркиране назад. Напълно интегрирана софтуерно и хардуерно с GM софтуер. Този модел 9-5 NG НИКОГА не е имал камера нито като доп. екстра, никога, само следващия suv 9-4х 2011 имаше. Само моя 9-5 (и още който си е доработил като мен) имат. Това е още нещо специално за автомобила. Челното стъкло е ламинирано + UV защита. Има head-up display, 256gb hard disk за музиката ви (както и usb за флашка, 3. 5мм aux вход и bluetooth за телефония, и други). Евро4, на 1. 2025 направи 15години(данъка поевтиня, общината гледа годината, а не точния месец) за цяла година 282лв от 1. 2025(и е платен) и то преди -5% до април. И така до 20 годишнината й 2030та(пак ще намалее още след 4год. и малко), беше 367лв за 2024г, вече е 282лв до 1. 1. 2030. 2. 8 Аеро няма почти нищо общо механично(пък и визуално, но най-вече механично и екстри) с 2. 0 base, vector че даже често и с 2. 0 aero това са 3 те нива(плюс винаги имат соп. екстри), защото при 2. 0 аеро повече неща пак са доп. екстра при покупката, а при 2. 8 aero са стандартни повече). Така уж 2. 0 аеро ако оригиналния собственик е казал дайте един 2. 0аеро веднага - то ще липсват важни неща спрямо ако каже същото за 2. 8 аеро без да чете кой с какво идва без да доплаща екстри. Повечето 9-5ци нямат това performance окачване - колата стои и поведението й на пътя е много по-добро от на такъв без hiperstrut и drivesense. Задните седалки имат собствен климатик със собствена регулация температурата, сила и посока, също така управляват основни настройки на аудио системата от там (също рядко избирана опция в тези сааб-ове). Колата е още по-голяма на живо от представата, добивана от снимките. Адаптивни предни bi-xenon фарове с движещи се (DS1 мисля бяха) лупи. Следват пътя във всички посоки (свързани са и с окачването и неговото ниво и не се губят ако сте по планински проход и има завои в спускане плюс завой, трябва да се види за да се насладите. Да, и най-лесното прави в завой го следва - не светят право напред). Гумите са чисто нови bridgestone, има и 2-ри комплект nexen (така пристигна, и така ви ги пазя). ИМА дневни светлинк(халогенк, приличат на къси НО не са, така че може да кара 15 та година, но няма да се мъчите при всяко палене да пускате фарове (и съответно глоба ако забравите особено сега от 1. 9 и тол камерите ще пращат за без фарове- нямте този проблем палят се сами). Колата има много екстри, пишете ми или звъннете при интерес за да ви разказвам, а и за да я тествате ако искате.
ГО, ГТП и Винетка са платени до 2026(както и данъка за 2025, вашия ще е само между КАТ до Нова Година месеците, за КАТ имате 30 дни след нотариуса срок, данъка е след КАТ автоматично - те го пращат в общината). Както се казва - нотариус + 70лв във вашия КАТ без нужда от самата кола (ако си запазите номерата ми), качваш се и караш. Колата е обслужена както винаги - работи и се движи и усеща като смазана комфортна машина. Не е състезателна кол, но не е и бавна. Има drivesense режими на твърдост на окачването - но същите прооменят и тежестта на кормилото, по-бързо реагира педала на газта, скоростите се сменят по-бързо, и обратното в комфорт. Предното окачване е hiperstrut - намалява накланянето от тежестта на колата в завой и намаля understeer. Колата е сухо тегло 1960кг, 2460кг максимално с хора и багаж и 4460кг с теглене (2 тона ремарке със спирачки). Ако си домонтирате такъв. Само 2. 8 Аеро и някои 2. 0 aero имат това performance hiperstrut окачване с drivesense (2. 0 аеро не всички, там е опция с доплащане а на 2. 8 аеро е винаги то). 2. 8 мотора е най-здравия от предлаганите за модела, настроен е за икономия и комфорт а не състезание както в Insignia opc, където е същия двигател с друга настройка и вероятно някои много дребни механични разлики.