Допълнителна информация
Представям на вашето внимание един автомобил, гледан с много внимание и ентусиазъм. Аз съм втори собственик в българия. Автомобилът е внесен през 2018г от САЩ с малка щета отпред.
Извършени са множество подобрения и ретрофити веднага след вноса, а именно:
- М пакет - предна, задна броня и прагаве, М волан
- Ретрофитнати оригинални фейсови adaptive LED фарове на БМВ с работеща функция завиване.
- 6wb дигитално табло
- Черен таван
Други по-важни екстри са: 4-зонов климатроник, подгреви отпред и отзад, подгрев на волана, обдухване, масажи и памет отпред, комфортен салон, 360-градусови камери, камери за излизане от кръстовище, щори на задни врати и задно стъкло, шибедах, Apple carplay/Android auto безжичен модул, затъмнени задни стъкла, soft close.
През 2019г колата е закупена от първия собственик в България, след което са извършени множество подобрения, ремонти и обслужвания, продължени и от мен, които ще се опитам да обобщя:
2019г/215 000 км - смяна на спирачна и охладителна течност, водна помпа, пистов ремък с обтегач и ролки, предни биалетки, предни извити носачи, свещи, обслужване на скоростна кутия по процедурата на ZF със смяна на картера на кутията и измиване на мехатроник, смяна на масло на диференциал.
2020г/ 224000 км - смяна на комплект ангренажна верига, маслена помпа с верига, всмукателен разпределителен вал, ексцентричен вал с гърбици и кобилици, смазваща дюза на валвтроник, нови бобини S55, нови инжектори, нови уплътнения на VANOS соленоиди, гарнитура картер, капак клапани, капак ангренажно задвижване, тампони на мотор.
2021г/ 234000 км - изваждане на двигателя от купето с цел превантивно обслужване за подготовка за тунинг:
- Сменени основни и биелни лагери на колянов вал
- почистване и ревизия на цилиндрова глава
- смяна на всички гарнитури в процеса: глава, капак клапани (+смяна капак клапани), капак ангренажно задвижване, картер, маслено тяло
- Инсталиране на Mishimoto oil catch can и смяна на всички гарнитури и проводящи пътища на картерната вентилация
- Смяна на воден радиатор
- Смяна на семерингите на коляновия вал
- Смяна на маркучи към масления радиатор
- Инсталирана магнитна картерна пробка и алуминиев капак на масления филтър
- Ревизирани и пребоядисани в златно спирачни апарати
Смяна на масло 2000 км след описания ремонт като при разработка .
2022г - полиране и пастиране на лака, и налагане на керамично покритие Koch Chemie.
- На 254000 км сменен crank hub с предпазител при Zashev Performance.
Преправяне на генерацията от Extreme tuning София - инсталиран catless DP, къстъм крайни гърнета с хромирани накрайници, добавено от мен средно резонаторно гърне
2023г /255000 км - сменени предни дискове Zimmerman + OEM накладки
През ноември 2023г колата е поверена на Full throttle motorsports в Пловдив (Жоро Ходжев) за силов тунинг, където е завършен окончателния сетъп на двигателя, който работи и до днес:
- инсталиран турбокомпресор на Turbosystems Stage 2 (600+HP)
- Cold air алуминиев интейк с KN филтър, индивидуално изработен от FTM за тази кола
- turbosmarthq Kompact EM BOV VR9 Dual Port клапан
- 3. 5 bar TMAP сензор
- Vrsf алуминиев chargepipe
- Vrsf catless downpipe (катализаторът е наличен при мен)
- Wagner intercooler
- Ремапнат воден термостат с таргет 93градуса.
- XHP stage 3 флаш на кутията, в последствие донастройван от мен (custom shift points, rev matching throttle blips и др. - наличен лиценз за хНР, както и мониторинг лиценз за MHD, които ще бъдат предадени на новия собственик)
Постигнатият резултат - 539 конски сили и 613 нютона на мотор, замерени на диното на FTM (вижте линк към видеото по-долу).
2024г:
Нови гуми Michelin PS4S задни 275/35/19, PS5 предни 245/45/19, DOT 2024;
Нови зимни гуми Bridgestone Blizzak Lm005 DOT 2024 в същия размер, към момента на хотел в Примекс;
1 комплект джанти 19 инча JR25 8, 5j предни, 9, 5 j задни;
Ново челно стъкло - оригинално на БМВ, сменено в АутоБавария, старото беше с пукнатина от камък.
На 265000 км - претапициран волан във Vilner.
На 273000 - повторно обслужване на кутията по процедура на ZF. Сменена шайба на колянов вал заедно с нов пистов ремък, обтегач и ролки. Смяна на антифриз и спирачна течност. Сменени задни дискове Zimmerman с ОЕМ накладки, сменени свещи ОЕМ S55, нов акумулатор 80Ah.
На 275000 км инсталиран QUIAFE LSD при Мирафиори, като размера на диференциала е по-голям от обичайния размер за 535i (вижте видеото за повече информация).
Сменен маслен термостат с такъв на Bimmertune (80-100C). Оригиналният термостат е наличен, както разполагам и с термостатен байпас, подходящ за пистово каране от Burger Motorsports.
Пълна ревизия на окачването на 278000 км - сменена предна стабщанга ОЕМ, сменен ляв преден кормилен накрайник ОЕМ, инсталирани койловъри KW v3 (Haimus Racing), инсталирани полиуретанови тампони на диференциал (Powerflex Purple), полиуретанови тампони на заден мост (Strongflex 90ShA), сменени тампони на мотор с подсилени с течен уретан 60ShA (налични са ОЕМ тампоните и оригиналното окачване, което е без забележки с изключение на тампоните на амортисьорите), сменено задно гумено каре на кардана.
На 284000 км (преди месец) - извършен цялостен външен и вътрешен детайлинг в GK autodetailing - фолио на предна броня, фолио фарове и стопове, керамика Nanolex на цялата кола, хидрофобен слой на челно стъкло, пълно дълбоко почистване на интериора.
Има и много други дребни неща, които вероятно съм забравил да спомена, правени по интереора и екстериора, но съществените неща са описани по-горе.
Маслото на двигателя се сменя на 6-8000 км, използва се Motul 300V 0w-30 зимата, 5w-40 лятото.
Разходът на масло е около 250мл/1000км, като зимата е значително по-малък защото колата по-рядко се кара интензивно.
Разход на антифриз - нулев : )
Прилагам линк към видео, където историята на колата е подробно разказана:
https: //youtu. be/ghEhXYZggWU? si=QITujlhO81EThQFl
Линк към видео на страницата на FTM, свързано с тунинга:
https: //youtu. be/4ANt2ic7POE? si=snDNw2CrjZoa3viC
Линк към фейсбук поста на FTM с повече информация и снимки на тунинга:
https: //www. facebook. com/share/18vQ7vswFu/? mibextid=wwXIfr
Колата се продава поради намерението ми да закупя М3 (F80 или G80), като няма никаква спешност в продажбата. Няма към момента предстоящи ремонти или обслужвания (с изключение на масло на двигател) в следващите поне 45 000 км (тогава бих сменил свещи и бобини). ГТП и каско платени до юни 2026г. Моля да не си губим взаимно времето със смешно ниски предложения за цена. Колата се кара ежедневно, нощува в подземен гараж и може да се види в София след уговорка. Ако не вдигам - пишете по вайбър.