Допълнителна информация
Колата е моя от 10 години и ми е била вярна до последно, но както всичко в живота, особено с вещите, време е да се продължи напред, а и вече ми е втора кола и е грехота да събира прахоляк пред входа. При интерес, нищо няма да крия, всички проблеми и проблемчета ще бъдат разкрити. Колата е Опел Зафира ОРС Z20LET 192 hp. Започвам с позитивите, които са доста - двигателят и турбината са след основен ремонт на около две години (Август 2023) и 15к км (с точност като проверя в тефтера). По двигателят е сменено всичко - лагери, сегменти, маслена помпа, бутало, все що е гумичка и гарнитура. Турбината е с нова топла част и ново ядро, LEH актуатор + Turbosmart метален разтоварващ клапан. По главата е отремонтирано всичко - клапани, вложки и пр. Разходът на масло е около 300-400 мл на 10000 км. Има нов сензор за колянов вал, нов дебитомер, нова бобина. Съединителят е наковаван с кевлар, върху нов съединител. Сравнително нова лява полуоска. Трите основни тампона на двигателя са твърди състезателни и са вечни (няма никакъв шанс да се прецакат), четвъртият е за смяна. Колата има шортшифтър на избирача на кутията, струващ 400 лв. Турбопътищата са променени с т. нар Crossover delete + филтърна кутия от дизел и K&N Панелен филтър, както и отделно има конусен филтър, както и метални пътища от кулера до дросела със Bailey блоуофф. Вакуумната кутия е преместена наудобно място до блоуоффа за да се следи състоянието на вакуумите. Отделно има газов инжекцион монтиран януари 2024 със възможно най-бързите дюзи Баракуда, най-ефективният редуктор на пазара до момента на монтажа и висок клас компютър. Дюзите са монтирани възможно най-близо до колектора (2см - 2, 5 см абсолютен минимум) и вървежът на газ на първо четене няма почти никаква разлика с вървежът на бензин. Но по принцип е съвсем лека едва осезаема разлика, както се вика една идея повече върви на бензин. Мощността е около 230 к. с. Бутилката е на мястото на резервната гума и е 42 литра (събира 36-37), зареждачката е до капачката на резервоара.
В салона съм монтирал буустметър и волтметър на таблото (разпробивано е), като на стойката има място за още един уред. Сменял съм централният панел и съм сложил копче за TC/ESP. Салонът е полукожен с подгрев, като подгревът на шофьорската спря да работи след пране на седалки (Не съм се занимавал да го оправям, защото не ползвам подгрев). Цялостното състояние на седалките е много добро като има няколко малки забележки на не толкова видими места. Има мрежа между задната седалка и багажника със стойката ? под задната седалка. Има подлакътник KAMEI (който реве за претапициране). Таванът е претапициран преди една година и е в перфектно състояние. Има автопилот/темпомат. Челното стъкло е на 6 месеца. Спирачните дискове са нарязани и са на 75 процента със червени керамични накладки EBC отпред и Tекстар отзад. Гумите са 4 еднакви семислика Westlake на 4 сезона, имат поне още 2-3 сезона живот при нормано каране. Генерацията е малко недоизмислена с правен даунпайп при един ауспухджия и едно средно резонаторче на цяла права тръба до задното гърне, което си е хубав оригинален Remus. Има преглед и винетка до декември 2025. Газта е вписана в талона. Нови амотисьори на задния капак. Амортисьори Monroe за ОРС на 50% живот, твърдичко си вози, сравнително стегната е. Пружините са H&R по-твърди от оригиналните, но същата височина. Има теглич.
Негативи и неща за правене - при смяната на съединителя, новата лагер помпа изпищя след 4 дена и по рекламация ми я смениха, оказа се че са сложили старата оригинална и притраква. Вкарах я в сервиз да я сменят пак, казаха ми че не е помпата, а има шум в кутията, честно казано идея си нямам кое от двете е, защото отказаха да сменят помпата. Понякога притраква при двигателна спирачка, понякога нищо не се чува. Реших да сменя кутията с дизелова, но така и не стигнах до този момент. Така че има някакъв тракащ шум от време на време, но от кое точно е, не знам. Но най-вероятно е да е лагер-помпата. Задните врати са тръгнали да ръждясват по ръбовете както и към калникапод вратите, ще се наложи някаква намеса от ламаринаджия. Имами доста външни забележки и ожулвания, колата е карана и се паркира пред блока в близост до болница и магазин за мебели. Има много белези от врати по нея, отказах се да се ядосвам отдавна. Има и проблеми с инсталациите на задните врати, което е типично за зафирите, правени са два пъти, имат нужда от нова намеса.
Жилото на ръчната май е за смяна, вероятно каналите са му пълни с мръсотия и гняс и като застудее задържа задно ляво колело, мислех че е апаратът, но май е жилото. Иначе ръчната кове. Предната броня е за смяна (прекалено много е пукана и кърпена, отделно оня ден някой некадърник е свалил боята в ъгъла на паркинга), но имам хубава здрава със пръскалки, маркучи и казанче и ще я дам към колата. Задната е много некадърно изрязана за теглича и ще е добре да се смени и тя, защото е поела доста паркинг екземи. Също така има нужда и от нов климатичен радиатор, профилактика на климатичната система и пълнене
Сто процента има още неща към плюсове и минуси, просто вече не се сещам. При интерес звънкайте, ще обяснявам. Колата може да служи вярно още няколко години с малко вложения и желание, просто на мен вече не ми се занимава пък и да поддържам две коли ми идва вповече.
Цената я съобразявам с цялостното състояние на двигателя и колата.