Не е тайна, че заводските данни за разхода на гориво не винаги (меко казано) съвпадат с реалния разход на бензин или дизел. Това важи дори и сега, когато новите условия за тестване съгласно WLTP регламента са в сила.
Предлагаме ви резултатите от тестове, проведени в реални условия. Не бива да се пренебрегва факта, че разходът много зависи от стила и уменията на водача, а и трябва да признаем честно, че не всеки ще хареса рекордно икономичния стил на каране за икономия на гориво.
Британското издание на WhatCar? тества няколко десетки автомобила, използвайки собствената си система за отчитане на разход на гориво и така прави класация на най-икономичните модели за шофиране в градски условия.
В какво се състои тестът?
Автомобилите карат по реални маршрути в града, както и по специална "бягаща пътека" на тренировъчна площадка в Милбрук. Тестовите автомобили стартират със студен (след нощ) двигател, налягането в гумите е точно толкова, колкото препоръчва производителят, кара се с постоянно темпо, като се спазват всички ограничения на скоростта, но без специални „трикове“ за спестяване на гориво.
Ако колата е с климатроник, тогава температурата е настроена на 21° C, а ако е с климатик, то той е в средно положение. Фарове, стерео уредба и отопление на седалките са изключени, работят само дневни светлини. След това се обобщават резултатите от двата теста и се получава показател за средния разход на гориво.
Често той се различава с до 25% от данните на производителя. Ето петимата финалисти, според версията на WhatCar?, като единствената разлика е, че сме премахнали от този списък автомобили, които не се продават в България. Тяхното място заемат следващите модели в рейтинга.
Преобразувахме и мили на галон в литри на 100 километра и ви показваме победителите. Прави впечатление, че челните места са за Toyota, а в петицата няма нито една германска кола. Болшинството автомобили са хибриди, но на техния фон изпъква дизеловият мотор на Режията, който е пословично икономичен.
ТОП 5 най-икономични коли за градско шофиране
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
Коментиран от #8, #42
13:28 27.05.2020
2 габровец от варна
Коментиран от #18, #27
13:29 27.05.2020
3 ха-ха
Коментиран от #4
13:29 27.05.2020
4 Изчезвай
До коментар #3 от "ха-ха":
голф13:31 27.05.2020
5 Мдаа
13:33 27.05.2020
6 123
Коментиран от #12
13:33 27.05.2020
7 Онзи
13:42 27.05.2020
8 сектант
До коментар #1 от "Караиванов":
аз ако исках икономична кола щях да си взема дъстър 1.0 ама исках мощна и си взех 1.3 големия моторКоментиран от #16
13:45 27.05.2020
9 jap
13:47 27.05.2020
10 Мииии...
Коментиран от #13
13:49 27.05.2020
11 qwerty
13:57 27.05.2020
12 ддд
До коментар #6 от "123":
сигурно тестват мазни коли няма да сложат нисан микра я13:58 27.05.2020
13 Прав си
До коментар #10 от "Мииии...":
Аз карах едно Канго с такъв двигател и също съм постигал разход под 4 но натиснех ли го по магистралата отиваше над 10.13:58 27.05.2020
14 Русенец
Коментиран от #43
14:11 27.05.2020
15 Jack Bauer
14:34 27.05.2020
16 Малолитражки
До коментар #8 от "сектант":
1.3 голям мотор ли е :D14:52 27.05.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 куку руку ку
До коментар #2 от "габровец от варна":
Каране с постоянна скорост?!? Я да спират и тръгват на всеки 200-300 метра на светофари и тогава пак да дадат резултатите.15:28 27.05.2020
19 Голям Слон
15:34 27.05.2020
20 Голям Слон
15:48 27.05.2020
21 Джони Ринго
Коментиран от #26
15:49 27.05.2020
22 Дядо Николай
ха-ха голям БУДАЛА, ти пак се изцепи. Много те моля не замърсявай коментарите с твойте простотии.
Хибридите са една решителна крачка към напълно електрически автомобили. Това е близкото бъдеще.
15:57 27.05.2020
23 Боби
16:26 27.05.2020
24 сдфсдфсфд
16:37 27.05.2020
25 Алфа Ромео
16:48 27.05.2020
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 АУУУУУ
До коментар #2 от "габровец от варна":
Имам Каджар с френския 1,5 DCI не с нисановия мотор. С всички задръствания плюс климатроник ,музика и в никакъв случай икономично влачене по улиците. Настъпвам го нормално и ми гори 5,5 литра нафта като задължително е V-power. Така че на кого да вярвам на колата си или на коментарите ?Коментиран от #32, #35
17:06 27.05.2020
28 ВикиЛексъс
Коментиран от #40
17:19 27.05.2020
29 Ккк
Коментиран от #31
18:31 27.05.2020
30 сектанта
18:37 27.05.2020
31 Ккк
До коментар #29 от "Ккк":
Забравих да спомена, че дъртия кара малко градско и избягва магистрала ако има алтернатива и се влачи наистина аз не мога да го изтраивам, пак казвам не обичам да карам бързо и агресивно, но немога и да се влача.18:39 27.05.2020
32 123
До коментар #27 от "АУУУУУ":
На никой не вярвай, дори и на себе си, при положение че коментираш наличие на "нисански, тоест японски 1,5 ДЦИ"....Това за кой град колега? Направо извънземен разход ми се струва за автомобил 1,5 тона! Значи на дълго гаранция го сваляш с 30% до 4 на 100,а!!! Сигурен ли си? А, и ако спреш музиката, може и още да падне:)Коментиран от #37
19:47 27.05.2020
33 Xjs
Личната ми е инсиния 2.0 дизел .. Тя пък си е тежка кола но пак на дълъг междуградски до 5.3 е слизала.
Карайте със здраве и акъл ... пък разхода да е "проблем"
22:39 27.05.2020
34 сашко
23:28 27.05.2020
35 Емил
До коментар #27 от "АУУУУУ":
И колко пари са тези литри?! Щото аз карам Сааб 300 к.с. на газ и плащам 5,4 лв./100 км градско!Коментиран от #39
23:54 27.05.2020
36 Емил
23:57 27.05.2020
37 АУУУУУ
До коментар #32 от "123":
Двигателя на Рено е 1461 см3 и е по-икономичния и по-добрия мотор. Нисановия е 1598 см3 и единственното му предимство е че е с верига, но е по ненадеждния мотор..... Очаква се че преди да тръгна да плащам за тази кола поне малко да съм се поинтересувал.......Коментиран от #41
08:50 28.05.2020
38 Japbest
09:31 28.05.2020
39 Ботев
До коментар #35 от "Емил":
И кога го караш като е постоянно на подемника09:33 28.05.2020
40 Алфа Ромео
До коментар #28 от "ВикиЛексъс":
Разхода му ще е х2, не се залъгвайте по лъскавите каталози и лабораторните изпитания.14:37 28.05.2020
41 123
До коментар #37 от "АУУУУУ":
Интересувал си се, нормално, но това не променя факта че има само едно ДЦИ, френско при това! Няма разлика между двигателите на Рено и Нисан! Просто за Нисан винаги са по наточените и скъпи версии, което лесно може да се види по ценовите листи. Когато си си взимал Каджара, двигателя с 1.6 е бил само за 3 ниво, докато при Нисан е бил за 2 и 3 ниво. А в момента Нисан имат само 1.7 ДЦИ, докато при Каджар това е само във върховото ниво. С две думи, еднакви двигатели, френски, различно позициониране! Няма 2 различни двигателя 1.5 ДЦИ, един за Нисан, друг за Рено, освен ако не сравняваме поколенията: 1.5 ДЦИ и 1.5 Blue Dci, ок?22:46 28.05.2020
42 Иван
До коментар #1 от "Караиванов":
Имам Дъстър 2016г 1.5/110hp и каквото и да го правя НЕ мога да го бутна под 9 разход (да кажем че си гори 10), което рязко се различава с разхода даден от производителя... Други познати със същия мотор, марка и модел ми цитират разход 7/100... В сервиза вдигат рамене и това е :D Иначе пък всичко друго е ОК, за 80к километра все още няма нито един ремонт12:32 29.05.2020
43 Чавдар войвода
До коментар #14 от "Русенец":
Много трошливо е и новото 1,6 ХДИ 92 коня.20:47 29.05.2020
44 Неочаквано тъп
Амо добре. Попитах я, какъв е? Нещо пи интериора ли?
Каза ми, оооо не, получаеаш безплатна Свирка от мен. Това е концепция на Рено.
И аз кво да правя. Съгласих се.
Беше наистина добра, служителка. 😂😂😂😂😂😂
21:50 15.12.2020