27 Май, 2020 13:24 17 802 44

Пет от най-икономичните коли в града

  • икономия на гориво-
  • градско шофиране-
  • разход градско-
  • нови автомобили
Пет от най-икономичните коли в града - 1

Не е тайна, че заводските данни за разхода на гориво не винаги (меко казано) съвпадат с реалния разход на бензин или дизел. Това важи дори и сега, когато новите условия за тестване съгласно WLTP регламента са в сила.

Предлагаме ви резултатите от тестове, проведени в реални условия. Не бива да се пренебрегва факта, че разходът много зависи от стила и уменията на водача, а и трябва да признаем честно, че не всеки ще хареса рекордно икономичния стил на каране за икономия на гориво.

Британското издание на WhatCar? тества няколко десетки автомобила, използвайки собствената си система за отчитане на разход на гориво и така прави класация на най-икономичните модели за шофиране в градски условия.

В какво се състои тестът?

Автомобилите карат по реални маршрути в града, както и по специална "бягаща пътека" на тренировъчна площадка в Милбрук. Тестовите автомобили стартират със студен (след нощ) двигател, налягането в гумите е точно толкова, колкото препоръчва производителят, кара се с постоянно темпо, като се спазват всички ограничения на скоростта, но без специални „трикове“ за спестяване на гориво.

Ако колата е с климатроник, тогава температурата е настроена на 21° C, а ако е с климатик, то той е в средно положение. Фарове, стерео уредба и отопление на седалките са изключени, работят само дневни светлини. След това се обобщават резултатите от двата теста и се получава показател за средния разход на гориво.

Често той се различава с до 25% от данните на производителя. Ето петимата финалисти, според версията на WhatCar?, като единствената разлика е, че сме премахнали от този списък автомобили, които не се продават в България. Тяхното място заемат следващите модели в рейтинга.

Преобразувахме и мили на галон в литри на 100 километра и ви показваме победителите. Прави впечатление, че челните места са за Toyota, а в петицата няма нито една германска кола. Болшинството автомобили са хибриди, но на техния фон изпъква дизеловият мотор на Режията, който е пословично икономичен.

ТОП 5 най-икономични коли за градско шофиране

Toyota Corolla Hybrid - 3,5 л / 100 км


Toyota RAV4 Hybrid - 4,4 л / 100 км


Lexus ES 300h - 4,6 л / 100 км


Renault Kadjar 1.5 dCi - 4,7 л / 100 км


KIA Niro 1.6 GDi Hybrid - 4.8 л / 100 км

Пет от най-икономичните коли в града


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 23 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    81 13 Отговор
    Наистина този двигател на рено няма конкуренция по икономичност, за сектанта - монтира се и на дачия :) Иначе очаквано японците са класи над останалите.

    Коментиран от #8, #42

  • 2 габровец от варна

    26 39 Отговор
    Ай стига лъгахте хората вееее!Нищо не е вярно.

    Коментиран от #18, #27

  • 3 ха-ха

    45 46 Отговор
    Тия хибриди за нищо не стават.

    Коментиран от #4

  • 4 Изчезвай

    14 21 Отговор

    До коментар #3 от "ха-ха":

    голф
  • 5 Мдаа

    30 47 Отговор
    Всички тия са умрели коне. Малко да ги натовариш и издъхват тотално. Говоря за королата и реното щото ги пробвах и предполагам, че същото е и с другите
  • 6 123

    76 10 Отговор
    Каджар по икономичен от Клио със същият двигател? Абсурд! Пълни глупости! УжасТ.....

    Коментиран от #12

  • 7 Онзи

    30 13 Отговор
    Не си ли е някой е60 без катализатор и на милион километра не ми го хвалете...
  • 8 сектант

    66 17 Отговор

    До коментар #1 от "Караиванов":

    аз ако исках икономична кола щях да си взема дъстър 1.0 ама исках мощна и си взех 1.3 големия мотор

    Коментиран от #16

  • 9 jap

    37 6 Отговор
    Когато става въпрос за икономични модели от Германия липсват предложения.
  • 10 Мииии...

    36 8 Отговор
    Само искам да кажа ,че преди време имах един меган 2005 1.5 д не знам колко коня беше вече забравих да не ви излъжа нещо мисля че беше 90 или 80 под 100 беше със сигурност и ми даваше 3.8 на 100км даже имах някъде и снимки .

    Коментиран от #13

  • 11 qwerty

    14 4 Отговор
    Модуса пада на 4.2 1.5 dci
  • 12 ддд

    3 2 Отговор

    До коментар #6 от "123":

    сигурно тестват мазни коли няма да сложат нисан микра я
  • 13 Прав си

    30 0 Отговор

    До коментар #10 от "Мииии...":

    Аз карах едно Канго с такъв двигател и също съм постигал разход под 4 но натиснех ли го по магистралата отиваше над 10.
  • 14 Русенец

    18 15 Отговор
    Хибридите не трябва да се включват! Новият 1,6ХДИ на Пежо 92к.с. е по-добър и икономичен от 1,5дси на рено !

    Коментиран от #43

  • 15 Jack Bauer

    30 21 Отговор
    Стига сте ни хвалили това недоразумение "хибрид". Една кола с два двигателя, абсолютен маркетингов трик да ни скубят парите, че ги изкарахте и най-икономични.
  • 16 Малолитражки

    20 4 Отговор

    До коментар #8 от "сектант":

    1.3 голям мотор ли е :D
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 куку руку ку

    19 2 Отговор

    До коментар #2 от "габровец от варна":

    Каране с постоянна скорост?!? Я да спират и тръгват на всеки 200-300 метра на светофари и тогава пак да дадат резултатите.
  • 19 Голям Слон

    26 3 Отговор
    Имах Станция 2,0 hid преди много години. При 110 харчеше твърдо 4,3 нафта. Без да е хибрид или технология от 2020та година. Относно хибридната корола. Имаме такава в семейството. Под 6 градско в Пловдив не дава.
  • 20 Голям Слон

    33 1 Отговор
    Хаха, Станция. Да ти таковам и новите технологии. Ксантия исках да напиша. Общо взето е илюзия, че днешните автомобили са драстично по-икономични и съответно екологични.
  • 21 Джони Ринго

    33 15 Отговор
    Преди 2 години отидох за нова Тойота Аурис хибрид, по католог я даваха 3,7 градско, но по думите на самия дилър клиентски разход 5,5-6/100, поне беше честен човека. След това отидох в Еуратек и айде Октавия на метан, градско гори 5 кг/ 100 метан, смятайте в левчета колко е ? Така , че тия дето са ги изброи ли ряпа да ядат пред Шкодата.

    Коментиран от #26

  • 22 Дядо Николай

    9 17 Отговор
    До коментар №3.
    ха-ха голям БУДАЛА, ти пак се изцепи. Много те моля не замърсявай коментарите с твойте простотии.
    Хибридите са една решителна крачка към напълно електрически автомобили. Това е близкото бъдеще.
  • 23 Боби

    30 2 Отговор
    Истината е друга. Тук се говори за градско и тук е силата на хибрида, защото има чести спирания които зареждат батерията и скоростите са ниски, като минава малко по-голямо разстояние с тока който успява да зареди! Ако тези коли са на магистрала със скорости над 130 например, хибрида ще гори повече от ТСИ мотор например, заради теглото на батерията и по-слабо технологичния двигател. Но всеки тип задвижване си има своите предимства и недостатъци.
  • 24 сдфсдфсфд

    5 11 Отговор
    Тези коли за газаджийте да си хвърлят бомбите и да си купуват нормални коли като искат икономия
  • 25 Алфа Ромео

    8 9 Отговор
    Опел Корса С-1.0 три цилиндъра на газ, най икономично в града, ако искаш...
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 АУУУУУ

    20 9 Отговор

    До коментар #2 от "габровец от варна":

    Имам Каджар с френския 1,5 DCI не с нисановия мотор. С всички задръствания плюс климатроник ,музика и в никакъв случай икономично влачене по улиците. Настъпвам го нормално и ми гори 5,5 литра нафта като задължително е V-power. Така че на кого да вярвам на колата си или на коментарите ?

    Коментиран от #32, #35

  • 28 ВикиЛексъс

    23 5 Отговор
    Искам да го видя на живо теста как РАВ 4 Хибрид се задоволява с 4.4 л бензин с включен климатроник на 21 градуса! - приятеля ми има същият РАВ 4 Хибрид

    Коментиран от #40

  • 29 Ккк

    11 1 Отговор
    Не мога да коментирам такива малки разходи. Аз не мога да ги постигна, а не карам бързо. Но имаме форд куга нова 1.5 дизел 118к. Аз и правя смесено 7, баща ми който я кара по принцимму дава 4.6. Моята е бензин 2.0 150к форестър нов градско ми дава 10-12 извън градско 7-8 на магистралата 9-10. Друга ми е мисълта тези стойности с гориво заредено извън България са средно 1.5-2л. надолу говоря за бензина. С фордака не съм го карал в чужбина много и не мога да кажа имам едно ходене до унгария през сърбия и със 130 през цялото време само магистрала е ми даде 7.8. Но и в Сърбия не е много хубаво горивото. Исках да кажа, че тези стойности тук с нашето гориво малко ме съмнява да могат да се постигнат.

    Коментиран от #31

  • 30 сектанта

    12 0 Отговор
    ме кефи максимално.
  • 31 Ккк

    9 1 Отговор

    До коментар #29 от "Ккк":

    Забравих да спомена, че дъртия кара малко градско и избягва магистрала ако има алтернатива и се влачи наистина аз не мога да го изтраивам, пак казвам не обичам да карам бързо и агресивно, но немога и да се влача.
  • 32 123

    13 3 Отговор

    До коментар #27 от "АУУУУУ":

    На никой не вярвай, дори и на себе си, при положение че коментираш наличие на "нисански, тоест японски 1,5 ДЦИ"....Това за кой град колега? Направо извънземен разход ми се струва за автомобил 1,5 тона! Значи на дълго гаранция го сваляш с 30% до 4 на 100,а!!! Сигурен ли си? А, и ако спреш музиката, може и още да падне:)

    Коментиран от #37

  • 33 Xjs

    13 0 Отговор
    Служебната А3 8р 1.6FSI София -Разград - София съм я свалял на 6.6. При 90-100 . Тука караме на рали постоянно пък що гори колата .... Еми нормално да гори . Газ на всяка права и после спирачки ... пак газ ... няма как. На магистрала я настъпвам и отива около 8.5 -9 с 160 170.
    Личната ми е инсиния 2.0 дизел .. Тя пък си е тежка кола но пак на дълъг междуградски до 5.3 е слизала.
    Карайте със здраве и акъл ... пък разхода да е "проблем"
  • 34 сашко

    6 0 Отговор
    Дачия докер 1.5 ДСI ненатоварено градско София 6.3 с товар около 250 кг.
  • 35 Емил

    3 9 Отговор

    До коментар #27 от "АУУУУУ":

    И колко пари са тези литри?! Щото аз карам Сааб 300 к.с. на газ и плащам 5,4 лв./100 км градско!

    Коментиран от #39

  • 36 Емил

    5 2 Отговор
    Цялата класация е пълна глупост! Трябва да се изчисли като разход на пари - гориво, амортизация, обезценяване... И ще се окаже, че най-комфортно и евтино (и екологично) е премиум бензинов (на газ) на 4-5 години!
  • 37 АУУУУУ

    5 2 Отговор

    До коментар #32 от "123":

    Двигателя на Рено е 1461 см3 и е по-икономичния и по-добрия мотор. Нисановия е 1598 см3 и единственното му предимство е че е с верига, но е по ненадеждния мотор..... Очаква се че преди да тръгна да плащам за тази кола поне малко да съм се поинтересувал.......

    Коментиран от #41

  • 38 Japbest

    2 3 Отговор
    Как може да се сравнява френска дизелова каруца с Лексус, същия разход, но 300кс и половин милион км без повреди, ще надживее Евро стандартите със сигурност.
  • 39 Ботев

    3 0 Отговор

    До коментар #35 от "Емил":

    И кога го караш като е постоянно на подемника
  • 40 Алфа Ромео

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "ВикиЛексъс":

    Разхода му ще е х2, не се залъгвайте по лъскавите каталози и лабораторните изпитания.
  • 41 123

    3 0 Отговор

    До коментар #37 от "АУУУУУ":

    Интересувал си се, нормално, но това не променя факта че има само едно ДЦИ, френско при това! Няма разлика между двигателите на Рено и Нисан! Просто за Нисан винаги са по наточените и скъпи версии, което лесно може да се види по ценовите листи. Когато си си взимал Каджара, двигателя с 1.6 е бил само за 3 ниво, докато при Нисан е бил за 2 и 3 ниво. А в момента Нисан имат само 1.7 ДЦИ, докато при Каджар това е само във върховото ниво. С две думи, еднакви двигатели, френски, различно позициониране! Няма 2 различни двигателя 1.5 ДЦИ, един за Нисан, друг за Рено, освен ако не сравняваме поколенията: 1.5 ДЦИ и 1.5 Blue Dci, ок?
  • 42 Иван

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Караиванов":

    Имам Дъстър 2016г 1.5/110hp и каквото и да го правя НЕ мога да го бутна под 9 разход (да кажем че си гори 10), което рязко се различава с разхода даден от производителя... Други познати със същия мотор, марка и модел ми цитират разход 7/100... В сервиза вдигат рамене и това е :D Иначе пък всичко друго е ОК, за 80к километра все още няма нито един ремонт
  • 43 Чавдар войвода

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "Русенец":

    Много трошливо е и новото 1,6 ХДИ 92 коня.
  • 44 Неочаквано тъп

    1 0 Отговор
    Купих си Рено. И служителката ми каза че при закупена нова кола, получаваш у бонус.
    Амо добре. Попитах я, какъв е? Нещо пи интериора ли?
    Каза ми, оооо не, получаеаш безплатна Свирка от мен. Това е концепция на Рено.
    И аз кво да правя. Съгласих се.
    Беше наистина добра, служителка. 😂😂😂😂😂😂