Last news in Fakti

17 Февруари, 2020 10:28 18 318 46

Каква петгодишна кола да си купим?

  • автомобилът на старо-
  • обезценка
Каква петгодишна кола да си купим? - 1

При покупката на употребяван автомобил е добре да се съобразявате с обезценката на автомобила. Добре е цената му да е снижена максимално, но трябва да се мисли и за бъдещата препродажба на въпросната кола.

Експертите от iSeeCars анализират цените на 7.7 млн употребявани коли на възраст до пет години и определят, тези, които се обезценяват най-много и най-малко. Статистиката засяга основно американските пазари.

От нея става ясно, че най-малко от цената си, само 30%, губи Jeep Wrangler. Колата, която губи над 70% от първоначалната си цена пък е Maserati Quattroporte. Ето и двете десетки - на колите, които са най-ликвидни и тези, които губят най-много от цената си.

Най-ликвидните автомобили:


Jeep Wrangler Unlimited загуба 30% от цената за пет години
Jeep Wrangler -31,5%
Toyota Tacoma -32%
Toyota Tundra -35,9%
Toyota 4Runner -36,5%
Porsche 911 -37,2%
Honda Ridgeline -38,1%
Nissan GT-R -39,4%
Nissan Frontier (Navara) -39,5%
Subaru Impreza WRX -40%

Най-неликвидните автомобили:

Каква петгодишна кола да си купим?


Maserati Quattroporte загуба 72.2% от цената за пет години
BMW 7 Series -71,3%
Nissan Leaf -71%
BMW i3 -70,9%
BMW 5 Series -69,2%
Acura RLX -69,2%
Ford Fusion/Mondeo Energi -69,1%
BMW 6 Series -69%
Jaguar XJL -68,9%
Chevrolet Volt -68,1%

Заключението, което може да се направи, предвид марките, продавани по нашите географски ширини е, че най-малко се обезценяват автомобили от японската марка Toyota, а най-много, тези от премиум класа и по-конкретно, производство на BMW.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Бесен Язовец

    64 2 Отговор
    У Бг. като стане 15 годишна забива цената и не мърда от гледна точка но номизматичната стойност е това!

    Коментиран от #10

  • 3 Някой си

    45 26 Отговор
    Ако искате кола да карате, а не да сте всяка седмица в сервиза ориентирайте се към коли произведени преди 2000 година, японски или немски, а ако искате наистина вечен автомобил - Мерседес W 124 дизел или Тойота.

    Коментиран от #4, #9, #27

  • 4 Алфа Вълкът

    41 6 Отговор

    До коментар #3 от "Някой си":

    А най-добре се ориентирайте на коли под 100 000км и са максимум на 5г.

    Коментиран от #6, #7

  • 5 Елементарна логика

    36 8 Отговор
    Колкото по скъпа е една кола,толкова по голяма и загубата от обезценяването.Например нов S клас струва 200000 лева а след 1година 100000 лева.Нов Дъстър струва 20000 лева а след 1година 10000 лева.

    Коментиран от #38

  • 6 Бесен Язовец

    28 12 Отговор

    До коментар #4 от "Алфа Вълкът":

    А ти се ориентирай към каруца с магаре харчи 2 кг овес и няма километраж винаги можеш да го шитнеш на добра цена!

    Коментиран от #19

  • 7 Някой си

    25 13 Отговор

    До коментар #4 от "Алфа Вълкът":

    Тук тъкмо на толкова ги връщат или продават..
    Под 100 000 км, на четвъртата година.
    Взимаш една такава и хоп след два месеца турбо сменяш, след още два гарнитура на глава, ако имаш късмет или цяла глава ако нямаш, течове и всяка седмица някоя лампа свети, да не говорим за dog филтри, сензори, ламбда и не знам какви си сонди..... купи си такава и ще се видиш в чудо.
    Аз скоро си купих втори автомобил пак от Германия и пак 1996 година :)
    Само по ходовата част малко нещо за смяна и нормалното обслужване.

    Коментиран от #20, #37

  • 8 Някой си

    6 1 Отговор
    “DPF”
  • 9 Ооо

    15 16 Отговор

    До коментар #3 от "Някой си":

    Тия са били автомобили преди 20г. Сега е купчина пушещо желязо излязло извън срока си за приложение. Ако някой започне да произвежда същите модели сега - малко по добре, макар че и това ще е морално излязла от употреба, но поне ще е нова.. Но пък пак никой няма да я купи - защото ще струва пари, за разлика от тия 20 годишните сега, които са на цената на скрап-та с малко данъци и гуми...

    Коментиран от #14

  • 10 Бе да я

    13 1 Отговор

    До коментар #2 от "Бесен Язовец":

    Цената, не мърда, защото и приемателните пунктове държат твърда цена на желязото/ламарината/.
  • 11 Жоро

    24 8 Отговор
    Търсете Тойота до 100 000 км без значение от годините.
  • 12 ужас

    37 5 Отговор
    В България не е така. Ганю като види Мерцедес и се насира. Затова някакви немски бракми с ръжда отдолу са на космически цени.

    Коментиран от #15

  • 13 размерът не е от значение

    14 2 Отговор
    Отговор: Запазената!
  • 14 Някой си

    29 13 Отговор

    До коментар #9 от "Ооо":

    Стара кола няма, има поддържана или не.
    Ела в Германия да те разходя с моята “бракма”, 23 годишна, в талона и пише 220 и след 23 години все още ги вдига.
  • 15 Прав си

    26 4 Отговор

    До коментар #12 от "ужас":

    Ганьо си е роб по рождение.Дори с 2 лева в джоба има предпочитания за марка защото е важно комшиите в панелката да видят премиум бранд.
  • 16 Аууууу

    9 4 Отговор

    До коментар #1 от "смоко":

    Само някой от тях ги няма официално продавани, но ги има доста внесени от САЩ и Канада, та до някъде важът и тия модели в Европа
    Toyota Tacoma
    Toyota Tundra
    Toyota 4Runner
    Honda Ridgeline
    Chevrolet Volt - Последното поколение го няма, старото го има като Opel Ampera

    Коментиран от #44

  • 17 ФИАТ

    4 10 Отговор
    ФИАТ ДОБЛО 1,6 БЕНЗИН - ГАЗ
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 гост

    18 21 Отговор

    До коментар #6 от "Бесен Язовец":

    Това което си го написал се отнася за Русия.Там пътища има само в Москва.Извън Москва ,магарета,коне,волски каруци,въоще 15 век преди Христа!

    Коментиран от #22, #41, #42, #43

  • 20 хахахах

    16 9 Отговор

    До коментар #7 от "Някой си":

    Странно ,че си купил кола 1996 от Германия.Купил ли си я или е подарък,защото човека не иска да плаща такса боклук ??? Коли на 24 години из Германия рядко се срещат,освен ако не са от Източна Германия.Някоя лада ,например.

    Коментиран от #24, #45

  • 21 Alex

    11 5 Отговор
    Wrangler е страхотна машина. Но крайно неподходяща вече за София.
    Въпреки това за мен е ясно, защо се обезценява бавно
  • 22 Бесен Язовец

    11 9 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Млади каубойчета се учат на любов с една крава това може да го видиш само след Атлантическия Океан посока запад!

    Коментиран от #30

  • 23 БГ коли

    7 1 Отговор
    Ква да е....щом е само 5 годишна....за нас ее идеаааалнаааа.....
  • 24 Някой си

    15 6 Отговор

    До коментар #20 от "хахахах":

    Не, платих за нея 850 евро.
    Имаше накрайници за смяна, втулки за носачи и три носача отзад, смених и пистовия ремък с ролките, тя е с верига на ангренажа и така вече 25000 километра от юли до сега, и зелен плакет има, карам си я пак в Германия.

    Коментиран от #25

  • 25 Е напиши и марката де

    6 7 Отговор

    До коментар #24 от "Някой си":

    Срам ли те е

    Коментиран от #26

  • 26 Някой си

    17 8 Отговор

    До коментар #25 от "Е напиши и марката де":

    BMW 520 I e39, шест цилиндъра бензин и си я карам само на бензин :), 150 коня, малкия мотор, без борд компютър и успях да монтирам оригиналния радиокасетофон, който собственика ми даде с колата :), купих я на 260 000 и сега е на 285 000 км.
    Километрите и сервизната книжка си отговарят и като разгледах сервизната книжка е карана по около 10-12 хиляди километра годишно

    Коментиран от #28

  • 27 Глей ти

    6 4 Отговор

    До коментар #3 от "Някой си":

    Нищо вечно вечно няма на тази земя сътворено от човека. Не знам дали си наясно с това, но все някой ден ще го разбереш.

    Коментиран от #29

  • 28 Д фен

    5 2 Отговор

    До коментар #26 от "Някой си":

    Роди ме мамо с късмет.Честито...

    Коментиран от #31

  • 29 Някой си

    8 4 Отговор

    До коментар #27 от "Глей ти":

    Аз обичам стари коли с малко електроника, освен евтини са и в пъти по-сигурни от новите боклуци.
    Това второто ти го казвам от личен опит.
    Другата кола ми е Форд Галакси с 1,9 ТДИ мотор на Фолксваген - седем години в Германия като на всеки три месеца се прибирах с нея до България , сега я кара сина ми - нито веднъж не е спряла на пътя, никога не са ме теглили или извозвали с платформа и гори 5-6 литра на 100.
    Няма как да ти сложа тук снимка на мотора и да видиш колко са ръждясали дюзите :)
  • 30 Borislav Popov

    9 7 Отговор

    До коментар #22 от "Бесен Язовец":

    А младите казмурчетата се учат на любов с една кобила, това може да го видиш само в Евразия посока изток !
  • 31 Някой си

    12 0 Отговор

    До коментар #28 от "Д фен":

    Кола и жена втора ръка нали знаеш, само на късмет.

    Коментиран от #46

  • 32 Алфа Ромео

    11 5 Отговор
    В БГ-то масово се продават 20 годишни коли (примерно Астра G и Голф 4) по 2.5-3000 лева, бе вие вред ли сте бе тези коли в по-белите държави са на скрап вече, поне сложете по-реална цена като ще продавате такива вехти коли.

    Коментиран от #33, #39

  • 33 Някой си

    4 11 Отговор

    До коментар #32 от "Алфа Ромео":

    Купи си кола от бг!
    Аз си ги избирам в Германия и си ги карам на ход до България.
    Автомобил в България аз лично никога не бих си купил.
    Последния ми сервиз, но СЕРВИЗ ми струваше 1707 лева за кола 1996 производство :)
    Та колко кайш стрували колите в бг?
  • 34 Джуган

    10 6 Отговор
    Трябва да си тъп кравар за да купиш Wrangler. Като бях в САЩ бях взел точно такъв като от снимката, модел 2019 оранжев, на магистралата и в града изобщо не държи зададената посока и постоянно трябва да коригираш наляво или надясно с волана, много досадно, оказа се че това е добре известен проблем, опитват се да го коригират със софтуеър ъпдейт но засега не им се получава. Иначе на офроуд не е никак лош, сравнително икономичен е, а тъчскрийн интерфейса с навигацията е супер, може би най доброто което съм срещал досега.
  • 35 ГосТ

    5 5 Отговор
    Никаква! Само нова.
  • 36 М.Петров

    6 2 Отговор
    Възможно е тази статистика да е вярна и полезна, но за американците. За българския гражданин е почти безполезна. Важна е статистиката за автомобилите произведени за Европа и употребявани в Европа.
  • 37 filo

    1 3 Отговор

    До коментар #7 от "Някой си":

    Тия коли оот 1996 г. да не би да нямат посочените от теб чаркалъци.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Случаен

    1 2 Отговор

    До коментар #32 от "Алфа Ромео":

    Ма ако щеш куоувай бе, да не ти е опрял някой пистолет в главата и да те кара да купуваш? Като не те кефи цената не купуваш.
  • 40 АЛ КУРОПАТКИН

    6 1 Отговор
    polo от 1991 година
    за 200000 километра /за 6 години/разходите по ремонт са около 600 лева,основно дискове,накладки и тампони , а и 2 бобини
  • 41 христаки

    3 1 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    много си далеч от истината и си тотално и вертебрално заблуден
  • 42 Ало

    1 2 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Явно не си бил в Русия
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Ха ха

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Аууууу":

    Но значи Боко с неофициални Секвои джитка
  • 45 Чук

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "хахахах":

    Мдаммм как си личи кой не е ходил по далеч от Цариброд
  • 46 Ха ха

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "Някой си":

    Зер първата ич не е.хи хи