Една от най-интересни дизайнерски особености на новия Ford Mustang Mach-E е липсата на дръжки на вратите. Отстрани на електрическото крос купе няма дори вдлъбнатини, в които да са скрити лостчета за отваряне.
Едва когато се приближи, човек вижда кръгли бутони със светещ кръг в колонките на покрива над линията на прозорците. Натискането на тези копчета е съпроводено с щракащ звук, сред което вратите се открехват леко.
В декоративната лайстна под предното странично стъкло има едва забележима дръжка, с която вратата може да бъде издърпана. Отзад обаче няма нищо, което може да се хване с ръка. За да отвори задната врата, пътникът трябва да провре пръсти в процепа, образуван след освобождаването на електрическата брава.
Вътрешните дръжки на вратите са също толкова интересни. Те представляват лостчета с правоъгълни отвори в джобовете на корите. Издърпване с няколко милиметра назад освобождава електрическото резе и отваря вратата.
От Ford са се подсигурили срещу прекъсване на захранването. Във всяка врата има суперкондензатор, който да осигури енергия за бравата в случай, че батерията на електромобила се изтощи.
За да избегнат напълно риска от блокирани в купето пътници, от инженерите на Ford са предвидили резервен вариант дори да са се повредили и суперкондензаторите. По-силно издърпване на дръжката от вътрешната страна с още няколко милиметра отваря вратата механично.
По незнайни причини с такава последна възможност за изход разполагат само пътниците отпред. В случай на катастрофа или друга екстрена ситуация пасажерите на задната седалка трябва да се измъкнат през предните врати.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ал та фанах Атаопънах
Коментиран от #7
12:08 19.11.2019
2 Ивайло
12:14 19.11.2019
3 бягай ве
12:47 19.11.2019
4 8343
14:05 19.11.2019
5 pun4o
16:03 19.11.2019
6 Ivan S
08:55 20.11.2019
7 гост
До коментар #1 от "Ал та фанах Атаопънах":
Пожарникарите имат брадви, могат да счупят стъклата за 5 секунди, това че врата не се отваря не е пречка з ваденето на човек. В много от катастрофите на конвенционални коли не може да отвориш врата понеже е деформирана, затова пожарникарите имат пневматични ножици в пожарната. Пробелмът е бил, че колата не се е отключила, а не че дръжките се прибират, опитай се да отвориш заключена кола със стандартни дръжки. Тесла пазаруват от същите доставчици каквито ползват и останалите производители. Все едно да омаловажаваш факта, че 140 души загинаха, защото ГМ използват контактен ключ струващ долар, а не 2 долара, но той изключвал спорадично по време на движение и така предизвикал множество катастрофи, при които загинали много хора, ей това е вече умишлено спестяване, а има документи, в които доставчика предупреждава за риска, ГМ обаче го поемат съзнателно. При Тесла не стои така въпросът и ако питаш пожарникарите ще разбереш, че много коли остават заключени, има статистики в развитите страни.11:11 20.11.2019