Сега ще ви обърнем внимание на един, скучен на пръв поглед хечбек. Става дума за второто поколение Honda Jazz - кола, произвеждаща се през периода 2002 - 2008 година. Този автомобил е идеален, както за градски, така и за извънградски условия. За първото, предпоставка са компактните габарити, а за второто - уникалния многофункционален салон.
Мнозина гледат на тази кола като на малък дамски автомобил, който е чудесен за града. Това е вярно. Но също така е вярно, че компактният Jazz има каросерия, която е пресечна точка между хечбек и миниван. Освен това резервоарът за гориво е под предните седалки, което отваря гигантски багажник.
С учудваща лекота можете да сгънете задните седалки като в стар киносалон или пък да ги свалите напред за голям багажен обем. А предните седалки може да бъдат свалени на едно ниво със задните, така че да получите своеобразно легло. С други думи салонът е един от най-функционалните и просторни в класа си.
Още нещо, което съвсем не е за пренебрегване е прословутата здравина и надеждност на този модел. Частите са сравнително скъпи, но тази кола почти не се разваля. Скучна, здрава и икономична, тя е идеална, за да ви превози от точка А до точка Б, без да ви създава каквито и да било главоболия.
Екземпляри от втората генерация на Jazz се намират и у нас, при това на прилични цени. Можете да ги видите ТУК, а пълни ТТ данни за модела - ТУК.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дааа
Коментиран от #2
09:57 16.12.2017
2 гост
До коментар #1 от "Дааа":
За ниската цена причина е дизайна наподобяващ сива мишка. Мен би ме било срам да го карам това, по-добре да си поддържам някой трошляк.Коментиран от #6, #7
10:42 16.12.2017
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Зло
11:17 16.12.2017
5 333
Коментиран от #8
11:50 16.12.2017
6 нагазаки
До коментар #2 от "гост":
Я влез в ДЖАЗА бе брато и ша разбереш що е то музика на пътя12:20 16.12.2017
7 перо
До коментар #2 от "гост":
Карам сивик 06-та с 2.2 дизел от 4г. и само мога да кажа че следващата пак ще е хонда. За съжаление цените на хонда хич не са прилични. Джаза струва едни пари. Освен ако не е в насипно състояние. Но това е нормално, надежните коли по принцип са скъпи и държат висока цена.12:53 16.12.2017
8 Shmeker
До коментар #5 от "333":
Мдаа... минава им периода на полу-разпад и дисинтегиране в железни окиси.. .Дали някой се е качвал от немски премиум на това? Няма как да стане.
Коментиран от #11
12:55 16.12.2017
9 Алфата
12:57 16.12.2017
10 Винету
Коментиран от #23
13:24 16.12.2017
11 Боляр
До коментар #8 от "Shmeker":
Ами половината свят се качва от немско на японско и не се връща обратно.Коментиран от #28, #29, #34
13:56 16.12.2017
12 Хонда
13:59 16.12.2017
13 Алфа Ромео
14:48 16.12.2017
14 Иво
15:11 16.12.2017
15 Японеца
Както каза колега се размазва, но така е и с корса, поло, сеат и др. още по-големи боклуци.
Познавам доста хора с Е, С, S, klasse, те не признават R и А класа за мерцедеси, плюват ги повече от японските!!!
16:15 16.12.2017
16 Гост Хост
16:36 16.12.2017
17 ВАГ
Коментиран от #25
17:03 16.12.2017
18 мега зле
вече японското не е това, което е било, а и е скъпо, но това не означава, че е добро... колите изглеждат еднакви вече, понеже се скатава от пари за изследвания на потребителския интерес... просто се гледа конкуренцията какви ги бълва и веднага и другите марки правят подобен пластмасов безличен кенеф, който в последствие да стане курник на село...
каквото и ново да вземете ще сте се набутали понеже няма качество и понеже всяка друга марка го предлага същото подобие на кола... то затова и тунингите станаха толкова популярни, понеже на хората дето разбират им писна от еднообразни пишман коли...
Коментиран от #59
17:39 16.12.2017
19 Емил
Коментиран от #20, #21
17:41 16.12.2017
20 333
До коментар #19 от "Емил":
Пиши в youtube modus vs volvo 940 да видиш коя е колата за самоубийци.https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
Нито удобството зависи от размера на автомобила, нито здравината.
Предната ми кола гореше близо 50% повече от новата. Само се чудех къде да го навра тоя параход.
18:00 16.12.2017
21 333
До коментар #19 от "Емил":
А, и клиото на жена ми дето е Б клас, беше 40 кила по-леко от моята кола, която е два класа отгоре. Не 400, 40.18:05 16.12.2017
22 MAZDA3
18:18 16.12.2017
23 Алфата
До коментар #10 от "Винету":
В много голяма грешка си! И 147-цата и МиТо съобразно годината на производство, държат същите цени, като това недоразумение! И са в пъти по-комфортни и возията им е на the next level, а и с тези торпеда отпред са много, ама много по-енергопоемащи при удар! Фейс и обтекаемост въобще няма да коментирам - хондето направо може да дърпа пердето! А ако трябва да сравнявам джаза с моята 159-ка, само ще... ХА-ХА-ХА!!!Коментиран от #32, #38
18:59 16.12.2017
24 ФАКТ
19:03 16.12.2017
25 Хахахахах
До коментар #17 от "ВАГ":
Глупости това за пръв път го чувамКоментиран от #30
19:13 16.12.2017
26 Бай хой
20:29 16.12.2017
27 Има и по-добри
20:59 16.12.2017
28 Анонимен
До коментар #11 от "Боляр":
Качи се и ти като ти харесва. Аз лично японски ръждилник не искам.21:03 16.12.2017
29 ice
До коментар #11 от "Боляр":
не половината свят прави обратното...от немски легени трошливи се качва на японска здравина...само в бг тъпите ВАГинисти и БМВсти със съборените си варели са пънат и защитават тези недоразумения..само защото тва е немскоо веее...като започнете да поправяте коли ще разберете кое е здравина...карайте си преееемиум ментетата немски...важното е комшията да каже...ей ква яка кола си си зел..нищо че ти си даваш заплатата само за нея в сервиза всеки месец22:24 16.12.2017
30 ВАГ
До коментар #25 от "Хахахахах":
Да бе ,помпите за вода Хонда ги бива ,сериозно.22:27 16.12.2017
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Винету
До коментар #23 от "Алфата":
Алфата, Джазовете са по-скъпи от 159-ките.., що ли е така, а!? :)23:57 16.12.2017
33 Гост123
00:35 17.12.2017
34 Shmeker
До коментар #11 от "Боляр":
Няма как да стане това колега. То само като се качиш от ауди на японска кочина и видиш евтините копчета, смотаните правени в час по трудово циферблати и ти става лошо. Да не говорим за вибрациите по ламарините, все едно си в консерва.От там нататък повечето нови японски мотори се скапват на газ, а дизелите им не стават.
Има някакъв вариант да си вземеш Лексус, но там като се счупи нещо и трябва да хвърляш цялата кола щото докато го намериш в EBAY ще ръждяса от стоене.
Коментиран от #36, #37, #54
00:39 17.12.2017
35 Гост2
00:59 17.12.2017
36 Ввв
До коментар #34 от "Shmeker":
Баш Ауди ли бе пич?Несериозно е,виж само таблото на курниците от А5 до А7....ама всеки си има вкус,казало кучето и...Коментиран от #44
01:00 17.12.2017
37 факВаг
До коментар #34 от "Shmeker":
Аз като видя разлагащата се пластмаса в голф 4, и обелените бутони в Ауди, и като прочета за поредния 1.8 ТСИ и 2.0 ТДИ във някой форум и ми става яко от кеф. Истинското немско е AMG и M-Power.Коментиран от #43, #45
01:15 17.12.2017
38 хирохито
До коментар #23 от "Алфата":
Калфа от италянците само музика и спагети Фестивали като Сан Ремо идр. друго нищо Много яко пеят .А и Венеция Колизеума Пиза белисимма.08:22 17.12.2017
39 Разбирача
08:26 17.12.2017
40 Карам си опел ето и не ми дреме
09:03 17.12.2017
41 hienata
Коментиран от #42
11:02 17.12.2017
42 моторджия
До коментар #41 от "hienata":
Пишеш голуми глупости. Първото поколение JAZZ имаше проблеми с ръждата отдолу и то след 5-тата година и карано в Австрия или Германия където и Аудитата гният след 5 г. Следващото поколение е добре обработено фабрично с боди кит и няма никакъв проблем с корозията. А да говориш за евтини материали и дя си си взел Поло е някакъв голям виц. Точно Поло е с по-евтините материали и протрити седалки, волан, врати, евтини пластмаси. Ти изобщо не си се спирал на JAZZ и не е бил опция, защото едно, че държи доста по-висока цена от Поло, а и е много по-кола от него във всяко отношение. То само като видиш вътрушен обем и пространство в японката и веднага ти става ясно кое е вярното решение за покупка. Поло става само за града, ако не е в бокса за пореден ремонт, а JAZZ е мнгфункционален автомобил за градско, извънградско, дълго, международно и каквото си решиш пътуване. Не само, че е универсален, но и безупречен, като здравина. Знаеш, че където и да тръгнеш, няма да те остави на пътя. Е то и теб много не те бърка с евтиното и трошливо Поло, защото и буз това от града не излизаш с нуго и дори и да те остави, сервизите са много и наблизо. Когато карах и бях фен на немските автомобили знаех всуки един сервиз в града и всяка една авто гробница за резервни части. Откакто преминах на японско забравих за всичките тези места.Коментиран от #46, #50
11:58 17.12.2017
43 Shmeker
До коментар #37 от "факВаг":
Те се белят на някои версии ама като станат на 600 000 км. и минат 17-18 години. А и това е поправимо за 1 следобед се прави за няма и 20 лв. разходи.То 17-18 годишни японки вече няма живи. Т.е. като умират японките, на германките само бутоните са се олющили.
13:39 17.12.2017
44 Shmeker
До коментар #36 от "Ввв":
Викаш друго си е да са от японска рециклирана пластмаса като от кофичка за кисело мляко13:40 17.12.2017
45 2пак
До коментар #37 от "факВаг":
Скъпи ми батка (12г имам в предвид) тия АМГ и Паури само по филмите и в мобилето си ги виждал.13:46 17.12.2017
46 Георги
До коментар #42 от "моторджия":
Ти чуваш ли се какво говориш, междуградско, междударжавно, с тоя чайник 0.8 кубика,3 цилиндъръ със 120 е на 4500 оборота и ще избие предния капак.Коментиран от #47
13:54 17.12.2017
47 OOF
До коментар #46 от "Георги":
Не си праФ, както казва Филип "1.4и - 83кс гоУемио двигател си земи"14:01 17.12.2017
48 Honda&Mazda
Предимства - много надежна и здрава кола, супер икономична - гори средно около 5.5 литра на 100. Огромно гъвкаво багажно пространство. За града е супер. А и на дълъг път няма да се посрами.
Има и недостатъци - и на старо е скъпа, много твърдо окачване ( но това е и предимство ) лека е, и като прибавим височината и става доста нестабилна при висока скорост на завои.
Друга качествена кола от тоя клас е Мазда 2 ( Испания ). Единствения и недостатък в сравнение с Джаза е по високия разход на гориво ( с около 2 литра ) , иначе като стабилност и комфорт при шофиране Маздата превъзхожда Хонда Джаз.
14:38 17.12.2017
49 Фен
16:36 17.12.2017
50 hienata
До коментар #42 от "моторджия":
По принцип се старая да не пиша глупости. Цените на Поло и Джаз (2005г) са идентични, така че цената не е определяща. Полото ми е 100к.с и като динамика е по-добро от Джаза. Като разход е приемливо и ръжда има малко по тръбите на ауспуха. Карам го 4-та година и съм му навъртял 150 000км. на газ. Сменял съм 3 пъти ангренаж ( това е най-скъпото правено по колата). Волана е като нов, пластмасата около копчетата е мека и приятна на допир. Седалките са здрави, а в момента по километраж е 286 300 + поне 100 000 скрити от джамбазите. За сравнение имаме служебен Джаз 2006г ръждата е по носачите , на местата за поставяне на крик , на веждата на единия заден калник и най- смешното , на предния капак където са удряли камъчета. Ще кажете служебна , но се кара от един единствен колега и той много се грижи за нея. В момента Джаза е на 269 000км + също незнайни скрити от джамбазите км (купувана е втора употреба). Ако тръгнем по магистралата от София за Пловдив , аз с Полото и някой с Джаз, ще съм в Пловдив най-малко с 20мин по-бързо.Заради това избрах Поло, макар да го карам повече градско (имам и Авенсис). Оправи си правописа.
18:08 17.12.2017
51 Джазмена
А за тези 100 хил. Навъртяни съм дал не повече от 400 -500лв за консумативи едно каре и лагер главина. Мои познати дават по 4000 на година да си ремонтират бмв-тата .
Естествено има и минуси това е свръх практичен автомобил и икономичен автомобил комфорта клони към нулата шумен е няма изолация всичко дрънчи особено при сухо и студено време, има и проблем прекъсване трудно отстраним поради наличието на 8 бобини ,на дълъг път е голяма мъка няма вървеж след 110-120 няма почти никакво ускорение ,трябва да си много сппкоен и хладнокръвен водач като видиш как тировете и автобусите те изпреварват особено ако има изкачване. Лека е много особено отзад бяга Задницата понякога без причина те изхвърля и чустваш , че е нестабилна . Идеална е за с
18:55 17.12.2017
52 Джазмена
19:00 17.12.2017
53 Някой
21:44 17.12.2017
54 Японеца
До коментар #34 от "Shmeker":
Публикувано във факти.бг: От там нататък повечето нови японски мотори се скапват на газ, а дизелите им не стават.Шмекер, това те успокоява нали.НО да знаеш, ауди, рано или късно ще те комплексира и фалира пич!
Ауди е за баровци, а такива тук не пишат.
Значи си гаражен герой с А3 ли или А4?
От 96 или 00година?
Коментиран от #55
23:02 17.12.2017
55 Shmeker
До коментар #54 от "Японеца":
Що бе , цените са като на Голф същия мотор или Октавия.Просто е по-добро от тях.
Имал съм 3 Аудита до сега.
21:49 18.12.2017
56 гост
Коментиран от #57
22:26 18.12.2017
57 Собственик
До коментар #56 от "гост":
Карам Джаз вече 4-та година. Взех го за жената, но на второто качване останах очарован. Изключително удобен, градски автомобил. За 70К км съм сменил: 1 бр. лагер-главина, свещи, накладки и преден носач. Колата работи безупречно. Голям плюс е удобното купе и възможността за заигравки с товарното пространство, особено за ежеседмичните ми риболовни излети :)4-та година си карам Джаза, а за жената остана С класата :)
11:09 03.01.2019
58 Любо
19:23 10.08.2020
59 Йонко - понко
До коментар #18 от "мега зле":
Скъпо, без да е ,,премиум" и вероятно има защо.17:14 22.11.2020