Шофьорите трябва да имат предвид, че дори и най-съвършените летни гуми се износват. Ако искате да намалите консумацията на гориво и да увеличите безопасността, трябва редовно да проверявате гумите.
В повечето европейски държави по закон дълбочината на протектора не може да бъде под 1,6 мм. Летни гуми с толкова малък грайфер вече не са безопасни. Рискът се увеличава значително при мокро време, когато дълбочината на протектора е по-малка от 4 мм.
Летните премиум гуми могат да намалят разхода на гориво с до 0.5 литра на 100 км и в същото време да предложат отлично сцепление и на мокър път. Средно, гумите върху задвижващия мост на автомобила се изразходват двойно по-бързо от тези на свободно движещия се мост.
За това е препоръчително да редуваме гумите върху задвижващите колела на всеки 8000 км с цел равномерно износване на комплекта. Правилното налягане в гумите също е много важно.
То е посочено от производителя на автомобила и гарантира най-добър комфорт при шофиране. При нормални условия леко по-високото налягане в гумите може да увеличи живота на гумите и да намали разхода на гориво.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ицака
13:16 23.08.2017
2 Просто гост
Коментиран от #3
13:26 23.08.2017
3 куку руку ку
До коментар #2 от "Просто гост":
Айде пак от дузпа, та тъч. Съществува ли тема, която троловете няма да политизират? Въпросът е реторичен.А колкото за износването на протектора, всеки производител на самата гума оказва докога да се кара. Във всеки канал има "мостчета", които се виждат и на снимката. Изравни ли се протектора с мостчетата, гумата е за изхвърляне.
13:35 23.08.2017
4 Admin
15:07 23.08.2017
5 Спец
Коментиран от #14
15:13 23.08.2017
6 РЪБ
В БЪЛГАРИЯ 95% ОТ "БИЗНЕСМЕНИТЕ" ИСКАТ С ТРИЦИ, МАЙМУНИ ДА ЛОВЯТ!!!!!.........И ГИ ЛОВЯТ ,ЗАЩОТО НЯМА ДЪРЖАВА, КОЯТО ДА ГИ КОНТРОЛИРА!!!!!!!!!!!!!!!
Коментиран от #8, #24
15:55 23.08.2017
7 2399
Коментиран от #17
16:29 23.08.2017
8 ПРЕДСЕДАТЕЛ В ПУНКТ ЗА ГТП
До коментар #6 от "РЪБ":
много е просто- като си закараш колата на годишен преглед, помоли колегите да те върнат за гуми в лошо състояние и да ти издадат документ за това. Така шефа ти ще ги смени и готово.18:31 23.08.2017
9 гост
Само че където ще мине преглед,от пункта са хора на шефа.
Коментиран от #16
20:52 23.08.2017
10 onq s konq
Коментиран от #11, #13
21:02 23.08.2017
11 Гадина
До коментар #10 от "onq s konq":
Статията е много грамотно написана, ти си заоблено тревопасно. Преживяй си там на ливадата и когато стане дума за подкови можеш да се включиш.21:25 23.08.2017
12 куку руку ку
На това видео да не си ти със сликовете?
22:15 23.08.2017
13 куку руку ку
До коментар #10 от "onq s konq":
https://www.youtube.com/watch?v=a8bBXul20AoНа това видео да не си ти със сликовете?
Коментиран от #15
22:17 23.08.2017
14 гост
До коментар #5 от "Спец":
не е на Ханкок ,а е Нокиан хакапелита.Коментиран от #19
01:03 24.08.2017
15 onq s konq
До коментар #13 от "куку руку ку":
Предните ми почти нови гуми "Континентал" 235/40/17 имат абсолютно същата шарка и в съчетание със новите дискове и накладки коват безотказно.Когато обаче макар и рядко се наложи да се намеси и ABS-а,тогава вече буквално звукът от задните колони залепва на предното стъкло!03:25 24.08.2017
16 ЖПеец
До коментар #9 от "гост":
Топни в ДАИ или се блъсни.Щом гУмите са от 2001 ,то колата от коя година е?11:32 24.08.2017
17 xxx
До коментар #7 от "2399":
Ако изчакаш още малко без да ги смениш, то няма да имаш гуми а пластмаса!Хора, не правете компромиси с гуми, спирачки и фарове/стопове. Това спасява животи!
14:08 25.08.2017
18 Уьо
Виждал съм много повече коли от нисък клас и дори стари морги на които собствениците слагат нови гуми дори от евтини марки!
21:46 26.08.2017
19 Marto
До коментар #14 от "гост":
Не че ме бърка, но Hakkapeliitta е зимна гума. Както казват при нас "Недей много знА"!17:58 01.02.2018
20 Шофьора
1.Принципно гуми с различни размери отпред-отзад,ЗАВОДСКО,имат коли със задно предаване,като по широките гуми естествено са на задния задвижващ мост.
2.За оня с изказването за 0 ММ грайфер,тук говорим за шофиране по пътищата където не можеш да сменяш слик,полуслик и т.н. според това дали пече слънце и е сухо или вали дъжд,а не за писта.Тоест задължително трябва да имаш достатъчно грайфер който да се справя и с условия на дъжд,когато е мокро и започне да се събира вода по пътната настилка.
3.Правилото за въртенето на гумите си важи,и то с пълна сила,не е приумица от времето на жигулитата и москвичите ,защото повечето средностатистически хора в днешно време карат коли с предно предаване.Всички(надявам се) знаят,че задвижващите колела износват гумите по бързо от незадвижващите.Така,че ако искаш нормално да изразходваш ресурса на гумите си,въртиш.А за онези дето не въртят гумите,и отзад карат една камара време с едни и същи гуми щото имат грайфер,и сменят само отпред,да не забравят,че гума на 5 години вече започва да си губи качествата дори и да има все още 5-6 ММ грайфер.
12:28 06.04.2018
21 Охо бохооооо
20:50 01.05.2018
22 Пешо Мъката
21:51 01.05.2018
23 Racer - ама буквално
02:38 29.07.2018
24 Със същия проблем
До коментар #6 от "РЪБ":
Точно така е колега и аз сам така за сажаление11:56 29.07.2018
25 Жан
10:43 21.08.2018
26 далавера
08:49 11.11.2018