Last news in Fakti

23 Август, 2017 13:03 48 760 26

Летни гуми: Протектор и налягане

  • летни гуми-
  • протектор-
  • налягане
Летни гуми: Протектор и налягане - 1

Шофьорите трябва да имат предвид, че дори и най-съвършените летни гуми се износват. Ако искате да намалите консумацията на гориво и да увеличите безопасността, трябва редовно да проверявате гумите.

В повечето европейски държави по закон дълбочината на протектора не може да бъде под 1,6 мм. Летни гуми с толкова малък грайфер вече не са безопасни. Рискът се увеличава значително при мокро време, когато дълбочината на протектора е по-малка от 4 мм.
Летните премиум гуми могат да намалят разхода на гориво с до 0.5 литра на 100 км и в същото време да предложат отлично сцепление и на мокър път. Средно, гумите върху задвижващия мост на автомобила се изразходват двойно по-бързо от тези на свободно движещия се мост.

За това е препоръчително да редуваме гумите върху задвижващите колела на всеки 8000 км с цел равномерно износване на комплекта. Правилното налягане в гумите също е много важно.

То е посочено от производителя на автомобила и гарантира най-добър комфорт при шофиране. При нормални условия леко по-високото налягане в гумите може да увеличи живота на гумите и да намали разхода на гориво.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ицака

    60 9 Отговор
    Хубави съвети, стига обаче някой в БГ да ги спазва. А такива не са много. все професори.
  • 2 Просто гост

    29 69 Отговор
    Абе еи алоууу,руските гуми са най-хубави.Що пълните на хората главите с протектори,налягане и глупости.

    Коментиран от #3

  • 3 куку руку ку

    67 1 Отговор

    До коментар #2 от "Просто гост":

    Айде пак от дузпа, та тъч. Съществува ли тема, която троловете няма да политизират? Въпросът е реторичен.
    А колкото за износването на протектора, всеки производител на самата гума оказва докога да се кара. Във всеки канал има "мостчета", които се виждат и на снимката. Изравни ли се протектора с мостчетата, гумата е за изхвърляне.
  • 4 Admin

    20 43 Отговор
    А когато предните и задните гуми са с различни размери? Как да ги въртим отпред-отзад? Или драскача на статията не е чул за т. нар. Спортпакет джанти при някои производители на немски автомобили, при които задните джанти (съответно и гумите) са по-широки от предните!
  • 5 Спец

    9 13 Отговор
    И, разбира се, на снимката реклама на марката Hankook

    Коментиран от #14

  • 6 РЪБ

    73 12 Отговор
    КАРАМ СЛУЖЕБНА КОЛА СЪС ЗВЕРСКИ НАПУКАНИ И НАЦЕПЕНИ ОТ СТАРОСТ ГУМИ ОТ 2001 ГОД. И СЕ КАРАМ ЗВЕРСКИ НА ШЕФА СИ ЗАЩО НЕ ПОТДЪРЖА КОЛАТА , А НА НЕГО МУ Е ПРЕЗ ОНАЯ МУ РАБОТА!!!!!!!.....ВСЕ ЕДНО НИЩО НЕ СЪМ МУ ВИКАЛ!!!!!!!!!
    В БЪЛГАРИЯ 95% ОТ "БИЗНЕСМЕНИТЕ" ИСКАТ С ТРИЦИ, МАЙМУНИ ДА ЛОВЯТ!!!!!.........И ГИ ЛОВЯТ ,ЗАЩОТО НЯМА ДЪРЖАВА, КОЯТО ДА ГИ КОНТРОЛИРА!!!!!!!!!!!!!!!

    Коментиран от #8, #24

  • 7 2399

    10 34 Отговор
    Моите летни гуми са от 2008 година и не са мръднали много от към грайфер, правя по 4000 на година горе долу. Спират перфектно и на сухо и на мокро ...ко да ги сменям ? Fulda Carat Exelero 225/45-17

    Коментиран от #17

  • 8 ПРЕДСЕДАТЕЛ В ПУНКТ ЗА ГТП

    37 3 Отговор

    До коментар #6 от "РЪБ":

    много е просто- като си закараш колата на годишен преглед, помоли колегите да те върнат за гуми в лошо състояние и да ти издадат документ за това. Така шефа ти ще ги смени и готово.
  • 9 гост

    19 2 Отговор
    До коментар 8
    Само че където ще мине преглед,от пункта са хора на шефа.

    Коментиран от #16

  • 10 onq s konq

    22 26 Отговор
    Не съм съгласен с много неща в статията.Всъщност не съм съгласен с цялата статия,ама няма как да я скъсам!И такааа.ето ги нещата които всички знаем,но точно авторът не е и чувал за тях:1/НЕ 1,6 мм, А 0 мм грайфер има най-добро сцепление/повече от логично,защото макс площ от гумата има допир с настилката/ и респективно е най-безопасен за водача.Казват му "сликове".Авторът обаче налива в манджата и "дъжд",което вече си е съвсем друго./ако разхвърля и сняг от хладилника по трасето през лятото,съвсем прав ще излезе/.2/Не е вярно че гумите на задвижващия мост се износват 2 пъти по-бързо,а гумите на водещите предни колела,защото цялата тяжест на колата пада при завой върху тях!Авторът обаче явно има предвид джигитите,дето оставят със задните си гуми черни линии по асфалта.3/Примерът който авторът дава за "въртене" на гуми е подробно описан в учебниците за 1 клас как се сменят "на кръст",което обхваща ЕПОХАТА НА МОСКИЧ И ЖИГУЛИ ПРЕЗ 60-ТЕ ГОДИНИ.сЕГА ОБАЧЕ,КОГАТО ГУМИТЕ ОТЗАД СА ПО-ШИРОКИ ФАБРИЧНО В ПОВЕЧЕТО СЛУЧАЕ-КВО ПРАВИМ?И крайно време е да се разбере,че с повече налягане пазиш гума,но рискуваш сцепление,респективно ЖИВОТ!

    Коментиран от #11, #13

  • 11 Гадина

    26 6 Отговор

    До коментар #10 от "onq s konq":

    Статията е много грамотно написана, ти си заоблено тревопасно. Преживяй си там на ливадата и когато стане дума за подкови можеш да се включиш.
  • 12 куку руку ку

    2 3 Отговор
    https://www.youtube.com/watch?v=a8bBXul20Ao
    На това видео да не си ти със сликовете?
  • 13 куку руку ку

    2 3 Отговор

    До коментар #10 от "onq s konq":

    https://www.youtube.com/watch?v=a8bBXul20Ao
    На това видео да не си ти със сликовете?

    Коментиран от #15

  • 14 гост

    5 5 Отговор

    До коментар #5 от "Спец":

    не е на Ханкок ,а е Нокиан хакапелита.

    Коментиран от #19

  • 15 onq s konq

    6 10 Отговор

    До коментар #13 от "куку руку ку":

    Предните ми почти нови гуми "Континентал" 235/40/17 имат абсолютно същата шарка и в съчетание със новите дискове и накладки коват безотказно.Когато обаче макар и рядко се наложи да се намеси и ABS-а,тогава вече буквално звукът от задните колони залепва на предното стъкло!
  • 16 ЖПеец

    3 1 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Топни в ДАИ или се блъсни.Щом гУмите са от 2001 ,то колата от коя година е?
  • 17 xxx

    5 1 Отговор

    До коментар #7 от "2399":

    Ако изчакаш още малко без да ги смениш, то няма да имаш гуми а пластмаса!

    Хора, не правете компромиси с гуми, спирачки и фарове/стопове. Това спасява животи!
  • 18 Уьо

    6 1 Отговор
    Да караш кола със 17ки на 6-7 и нагоре години е смешно! Предполага се че автомобил който е казано пе е на 17 цола не е случаен и собственика би трябвало да има парички да си обува колата! Да ама не....S класа на газчица и гуменки секънд хендс....маде ин булгаристан!
    Виждал съм много повече коли от нисък клас и дори стари морги на които собствениците слагат нови гуми дори от евтини марки!
  • 19 Marto

    5 1 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Не че ме бърка, но Hakkapeliitta е зимна гума. Както казват при нас "Недей много знА"!
  • 20 Шофьора

    10 1 Отговор
    Всички са специалисти,мама му стара!От онези двамата дето изкараха,че повечето автомобили били с различни гуми отпред и отзад,до "оня" дето каза,че гуми с 0 грайфер дава най голямо сцепление.Значи
    1.Принципно гуми с различни размери отпред-отзад,ЗАВОДСКО,имат коли със задно предаване,като по широките гуми естествено са на задния задвижващ мост.
    2.За оня с изказването за 0 ММ грайфер,тук говорим за шофиране по пътищата където не можеш да сменяш слик,полуслик и т.н. според това дали пече слънце и е сухо или вали дъжд,а не за писта.Тоест задължително трябва да имаш достатъчно грайфер който да се справя и с условия на дъжд,когато е мокро и започне да се събира вода по пътната настилка.
    3.Правилото за въртенето на гумите си важи,и то с пълна сила,не е приумица от времето на жигулитата и москвичите ,защото повечето средностатистически хора в днешно време карат коли с предно предаване.Всички(надявам се) знаят,че задвижващите колела износват гумите по бързо от незадвижващите.Така,че ако искаш нормално да изразходваш ресурса на гумите си,въртиш.А за онези дето не въртят гумите,и отзад карат една камара време с едни и същи гуми щото имат грайфер,и сменят само отпред,да не забравят,че гума на 5 години вече започва да си губи качествата дори и да има все още 5-6 ММ грайфер.
  • 21 Охо бохооооо

    8 2 Отговор
    Факт, че голяма част от шофьорите карат с галоши, особено лятото. Или купуват някви втора употреба, които са търкаляни амнайсет сезона, с мотивва, че имат грайфер, супер простотия, гумите се карат 2 , макс 3 сезона!!! И това най - често го правят тези с големите размери, ами, като нямате кинти за такива коли, не ги купувайте!?!
  • 22 Пешо Мъката

    1 1 Отговор
    Аз съм си решил, да карам с премиум гуми, тъй като карам сравнително малко като км с личната си кола, но пък обичам да карам по-бързо и искам да съм направил всичко което е било по силите ми, за сигурността. Карал съм с компромисни гуми и знам, че не е за мен това. Високото налягане и целенасоченото каране за пестене на гориво биха имали резултат, но си трябва доста над налягане, примерно около 4 атмосфери, за да издуеш гумата на дъгаиконтактната площ да е минимална, но пък жертваш всякаква стабилност а и гумата. А с 1-2 десети над налягане едва ли ще се засече намален разход.
  • 23 Racer - ама буквално

    2 0 Отговор
    Прочетох коментарите и съм потресен. 90% си нямате и на идея за какво става въпрос. Един пише карам с гуми от 2001 с грайфер - ходи си пипни гумата с нокът - тя е буквално пластмасова. Много зависи каква кола карате и как я използвате. Ако карате някаква малолитражка е хубаво да се взимат средвн клас гуми, ако сте над 150к.с състезатели винаги най-висок клас спорт гуму ( toyo yokohama michelin и др ). И на дъжд внимавайте много, защото все пак гумата не прави чудеса + това не умеете да карате + нямате подходящо окачване. И по-добре една гума да няма грайдер и да е мека, отколкото с грайдер и да е камък.
  • 24 Със същия проблем

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "РЪБ":

    Точно така е колега и аз сам така за сажаление
  • 25 Жан

    2 0 Отговор
    По важно е да си сменяме гумите според сезона! В бг от десет коли 8 са с зимни гуми през лятото , това е мое проучване.
  • 26 далавера

    0 2 Отговор
    Цялата статия е фалшива и обслужва далаверата със зимни гуми-дълбоки грайфери голяма сцепление -лъжа,тогава защо на формула автомобилите гумите са без грайфери и тн и нт.....няма летни има нормални и зимни гуми ,щото тогава трябва да има есенни и пролетни гуми.