Last news in Fakti

19 Май, 2024 09:56, обновена 19 Май, 2024 17:19 34 431 53

Тествахме най-скъпата и най-луксозна кола на Great Wall

  • gwm-
  • great wall-
  • wey-
  • 05-
  • тест

Моделът GWM Wey 05 е достъпна алтернатива за голямо премиум SUV

Тествахме най-скъпата и най-луксозна кола на Great Wall - 1

Всеки е чувал английския израз "no way", което в превод означава "няма начин". Сега обаче ще се опитаме да ви убедим, че има начин, само с промяната на една буква, да се получи китайски автомобил, който да е на нивото на европейските. Става дума за китайските автомобили Wey и по-конкретно за модела 05. Този автомобил е дело на китайците от Great Wall Motors, продава се у нас и се явява "върха на сладоледа" в гамата на GWM.

Това е най-технологичният, най-луксозният и най-скъп автомобил, който китайците продават у нас. Екипът ни имаше възможността да изпита GWM Wey 05, като впечатленията ни (изненадващо и за самите нас), са основно положителни. Естествено и тази кола си има своите недостатъци, но като цяло е един достоен и атрактивен в ценово отношение, луксозен SUV, който спокойно може да мери сили с европейските аналози от сорта на VW Touareg и компания.

Тествахме най-скъпата и най-луксозна кола на Great Wall



Китайският производител на автомобили Great Wall Motors реши да пусне и в Европа и респективно у нас един от топ-моделите си Wey 05, известен преди като Wey Coffee 01. Изключително богато оборудваният хибриден автомобил с повишена проходимост определено е изгодна сделка, макар все още да не може да мери сили с конкурентите от германското премиум трио, но той и не се опитва. С по-ниската си цена, а и с множеството екстри и технологии, Wey 05 се изправя, както срещу споменатия Touareg, така и срещу всички японски и корейски предложения в този сегмент.

След като Great Wall Motors вече 13 години продава част от продукцията си у нас, сега китайците решиха да навлязат и малко повече в луксозните сегменти на автомобилния пазар в България. Първоначално те стартираха с "нахаканата" градска кола Ora, като идеята бе да проучат пазара, а сега на ход е втора продуктова линия, наречена Wey, която за разлика от Ora не е чисто електрическа.

Тествахме най-скъпата и най-луксозна кола на Great Wall

Моделите ѝ са от т-нар. тип plug-in хибриди, които се справят еднакво добре, както на ток, така и с бензин. С други думи, за разлика от Ora, Wey е насочен към по-консервативна клиентела и за момента предлага класически хибридни SUV-та от висок клас. Wey не разчита изключително на батерии и китайците се противопоставят на тенденцията на налагане на чисти електромобили EV, като инсталират бензинов двигател и продават автомобила, като такъв с повишена проходимост. Те наричат модела Wey 05 хибриден компромис между двигателя с вътрешно горене и електрическото бъдеще.

Що се отнася до размери, то Wey 05, който е с около 20 сантиметра по-дълъг от по-малкия 03 (също продаващ се у нас), може да съперничи и на премиум модели, като Audi Q7, BMW X5 и Mercedes GLE, но такива сравнения все още е рано да се правят, а и китайците са наясно с това. Цената на Wey 05 също е значително по-ниска от тази на германските премиум SUV-та. Great Wall възлага надежди на Wey 05, защото е значително по-достъпен и има изключително изчистен и стилен дизайн, а салонът му, наред с многото екстри, изобилства от кожа и алкантара. С други думи тази приятна комбинация от лукс и технологии е проектирана да се хареса на възможно най-много клиенти.

Екстериор

Тествахме най-скъпата и най-луксозна кола на Great Wall

Външният вид на колата може да се определи, като консервативен. за разлика от повечето китайски коли, които се опитват да спечелят клиентела със свръх футуристични форми. Wey е избегнал този дизайн на космически кораб в полза на по-традиционните визуални качества. Един от малкото недостатъци, що се касае до външен вид, е прекаленото използване на хром в предната част на автомобила. Но пък от друга страна това може да не е в модните европейски тенденции, но пък да се хареса от определена група фенове. А такива, харесващи лъскавата хромирана радиаторна решетка в стил ултра луксозните американски автомобили Lincoln, определено има и у нас.

Интериор

Тествахме най-скъпата и най-луксозна кола на Great Wall

С това изключение, класическата тема е пренесена и в интериора, който е смесица от добре познато и ново. В централната "двупластова" конзола има два екрана, както и един пред водача. Централният (в средата) е за инфотейнмънт системата, а този, който е почти хоризонтално разположен и се намира под централния е за климатичната инсталация. Дисплеят пред водача се допълва и от много информативна head-up проекция на предното стъкло. С други думи идеята на Wey, която е изпълнена много добре е, вместо спартанската празнота на болшинството електрически автомобили, да бъде създаден един елегантен салон. Прави впечатление (на първо четене), че качеството на материалите и това на самата сглобка са на доста добро ниво, а шумоизолацията в салона е перфектна.

За това спомага и изобилието от мека кожа и качествени декоративни елементи, като китайците (за наша радост) не са пропуснали и конвенционални превключватели на арматурното табло. Автомобилът разполага и с удобни седалки с функция за вентилация и масаж, както и много практични възможности за съхранение и зареждане на мобилни джаджи. А с междуосие от почти три метра, задните седалки също са достатъчно удобни, с много място за коленете и главата на пасажерите.

Тествахме най-скъпата и най-луксозна кола на Great Wall

Двигател и ходови характеристики

Макар всичко до тук да изглежда добре, то автомобилът не се отличава много от преките си конкуренти. Задвижващата система на Wey 05 обаче е тази, която определено го позиционира с "едни гърди напред". Въпреки че Plug-in хибридите изпаднаха в немилост в Европа след намаляването на данъчните облекчения, сега се наблюдава своеобразното им възраждане. Много хора напоследък се отказват от чистите електромобили, но предложения само с ДВГ на пазара почти няма. Така хибридите отново излизат на преден план, а този на Wey 05 определено заслужава внимание.

По-голямата батерия, с капацитет 39.67 кВтч, както и ефективните два електромотора (един на предния и един на задния мост) са идеално допълнение към четирицилиндровият двулитров бензинов двигател, който е с мощ от 204 коня. Системната мощност на хибридния силов тракт (476 конски сили) е доста впечатляваща и това се усеща при по-рязко подаване на газта. От друга страна, в града тази кола може да се кара само на ток, защото тя без проблем може да измине над 100 километра в реален трафик (146 км по WLTP). Точно поради това ѝ предимство тази кола е далеч по-добра от алтернативите. Освен всичко, автомобилът тежи 2 346 килограма, което не е малко, но е добро тегло за хибрид с толкова голяма батерия.

Тествахме най-скъпата и най-луксозна кола на Great Wall

Що се касае до управлението на колата, то можем да го определим, като... прилично. Тук имаме леки забележки, но те едва ли могат да се причислят към минусите на автомобила. Прави впечатление обаче, че воланът не е от най-информативните, а возията е доста мека. Това може да е приятно за пътуващите в луксозния салон, но определено не е добре за водача, особено когато става въпрос за планински пътища с повече завои. Автомобилът се накренява прекалено в завоите и заради над двата си тона тежест се усеща леко нестабилен. Системите обаче го овладяват навреме, а спирачките са добри.

Важно е и наличието на 4х4 задвижване, което става благодарение на втория електромотор на задната ос, разполагащ с мощ от 184 конски сили. Той е причината и за доста въртящ момент към задните колела, а електрониката разпределя общия пиков момент оптимално между предния и задния мост. В резултат на всичко това се получава едно SUV с прилична проходимост, абсолютно достатъчна за автомобили от този клас.

Тествахме най-скъпата и най-луксозна кола на Great Wall

Максималният въртящ момент е 847 Нм, което също е впечатляващо число. Макар и над два тона, автомобилът е пъргав и ускорява до от 0 до 100 км/ч за малко повече от 5 секунди. Към максималната скорост от 235 км/ч също нямаме забележки. На хартия разходът на гориво е почти невероятен - само 0.7 литра и 11.9 г/км CO2 емисии. Но това е ако колата се кара предимно на ток в града. Иначе комбинираният градски/извънградски разход е от порядъка на седем литра. Другият плюс е, че системата може да се зарежда, както от битов контакт, така и от бърза зарядна станция до 50 киловата.

Подобно на много китайски автомобили във високия клас, и тази кола е с деветстепенна автоматична трансмисия. Тази скоростна кутия няма финеса на ZF трансмисиите, но от друга страна се справя доста добре със задълженията си. Хорът от асистенти също може да лази по нервите на водача и има твърде много мигане и звукова сигнализация, но за щастие тези предупреждения могат да се изключват.

Тествахме най-скъпата и най-луксозна кола на Great Wall

Заключение и цена

Макар да има някои недостатъци, този автомобил е идеален вариант за луксозен голям SUV от D-сегмента, на който не му липсва нищо. Цената му не е ниска, но пък оборудването му е много богато. В различните си нива на екипировка Wey 05 се предлага на цени, вариращи в диапазона 110 - 120 000 лева с ДДС. Това не са малко пари за китайски автомобил, но "китайците" в лицето на Wey особено, съвсем не са това, което бяха.

За тези пари получавате луксозен автомобил, с добро качество на изработка и с всички необходими системи за активна и пасивна безопасност. Така, че не бързайте да казвате "no way", преди са сте се запознали по-отблизо с този автомобил. Благодарение на богатото си оборудване и елегантния си външен вид, този автомобил е по-евтина алтернатива на т.нар. премиум модели. А със своята ненадмината голяма батерия, ви дава възможност да го карате почти "без пари" в града. Нашето мнение е, че тази визия за пълноценен plug-in хибрид е правилната стъпка към електрическото бъдеще.

P.S. Това, което не трябва да пропускаме при представянето на този автомобил и въобще на новите модели на GWM е, че посланик за марката в България е не кой да е, а олимпийската ни шампионка от игрите в Токио и капитан на националния отбор по художествена гимнастика Симона Дянкова - една наистина зареждаща и позитивна личност.

Тествахме най-скъпата и най-луксозна кола на Great Wall
Симона в компанията на нейната GWM ORA 03


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 35 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    42 27 Отговор
    Ми какво да кажа. От написаното и от снимките, колата си изглежда наистина премиум, айде да не е премиум, но си е като туарег едно към едно. Тоест получаваш същото за по-малко пари.

    Коментиран от #23, #34

  • 2 Име

    58 17 Отговор
    Добро ревю на Радо, браво. Колата си има недостатъци, но не е лоша. Проблемът е, че е китайска, а българите все още не сме свикнали с факта, че китайците правят вече нормални коли.
  • 3 Колкото самолет струва

    12 20 Отговор
    1 100 120 лева с ДДС?
  • 4 Бангеев

    43 10 Отговор
    Харесва ми колата и явно не е лоша, щом така казват от мобилето, но някак си още не мога да се пречупя, че е китайска. Но нещата се променят, колите също. Явно скоро ще дойде времето, когато масово ще караме китайски коли.
  • 5 Искаме неискаме

    33 11 Отговор
    китайсите коли навлизат и у нас. Тук пак четох и за Джили, които също идват у нас. Ще видят зор европейците. Тази кола определено изглежда добре. Точно както казва авторът, прилича хем на туарег, хем на линкълн.
  • 6 Мда

    21 14 Отговор
    С тая решетка отпред прилича на лего тухлички, като ги гледах, толкова са рехави, че който мине покрай решетката може да си отчупва по една докато не остане нищо.
  • 7 Смърди на китайско

    24 53 Отговор
    Минала покрай туарег.Нека ги покарат и след десетина години ще решим дали си струват.Между другото нека им сложат 100% мита и да ги видим тогава китайците, без право да ги произвеждат в Европа.

    Коментиран от #9, #17, #48

  • 8 Факт

    15 11 Отговор
    Не е зле като хърактеристики но цената ще е поне 60-70к никакъв конкурент на Дачия газ не е.
  • 9 мишо

    45 16 Отговор

    До коментар #7 от "Смърди на китайско":

    друго си е германския милионер отдолу леш масло тече от къде ли не таблото елха ама е 15 год премиум хората карат по 10 год една коля и я хвърлят наще си мислят че са купили диамант

    Коментиран от #10, #12, #13

  • 10 Смех

    25 2 Отговор

    До коментар #9 от "мишо":

    А бе важното е кожа да има "вентилиръна" 🤣🥳👊🏿
  • 11 Гост

    18 23 Отговор
    Единственото предимство на това пред Туарег е цената. Всичко друго е явно насочена неприязън на автора към ФВ, така както и на семкаджийте във форума! Факт!

    Коментиран от #14

  • 12 Гост

    14 33 Отговор

    До коментар #9 от "мишо":

    Ти от собствен опит ли говориш, колега?
    За 80 000 лева се купува Туарег (5 годишен) от дилъра , под 100 000 км. който с елементарно обслужване ще те вози 10 години!
    Знаеш ли кога ще му протече маслото на V6? Само когато го сменят!!!

    Коментиран от #21, #22

  • 13 007

    20 4 Отговор

    До коментар #9 от "мишо":

    10 години са много.
  • 14 чекисть..

    42 7 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Предимството на грейт уол е че имаха завод в бг..но до всичко кво пипнат ганчевите фалира..
  • 15 Гост

    29 4 Отговор
    Някой да е виждал 10 годишен GW? А Туарег?
    Да ги е карал?

    Коментиран от #37

  • 16 Твърде много желязо

    8 5 Отговор
    Това е цял танк.
  • 17 россиян..

    18 7 Отговор

    До коментар #7 от "Смърди на китайско":

    Мисля че този китайски производител имаше завод край ловеч..ако работеше-как дъртофелник урсул ще сложи мито на нещо направено в е.с..но както винаги в бг.то,.вова им е виновен за всичко..казал е на си пин да преместат конвейра в мацква.

    Коментиран от #38

  • 18 Крис

    17 30 Отговор
    Китайски лукс, дървено желязо. Аз китайски камери не бих си взел, някои хора колите им купуват.... и философстват че видиш ли хубави били, о боже.

    Коментиран от #45

  • 19 12345

    23 11 Отговор
    За тези пари Санта Фе е много по-добър избор.
  • 20 Крис

    9 4 Отговор
    Кламери
  • 21 Смех

    22 3 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    80 бона за кола ти фред ли си

    Коментиран от #36

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 някойситам

    18 9 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Нещо не съм чул тоарега да има четирицилиндрови двигатели с 200 кс, това нещо не може да се сравнява с тоарег от никъде.
  • 24 Вежди

    29 0 Отговор
    Когато се купува голям и "премиум" автомобил, рационалността и "изгодността" са някъде накрая на списъка с аргументи. Емблемата и "аурата" са много по-важни за добро или лошо. Всеки иска да го забележат, а всеки знае за немските премиуми без нужда да обясняваш с думи и жестове как твоята е същата или дори по-хубава, но струва по-малко от тях. Чантите на пазарната сергията са по-хубави и евтини от Луи Витон, но всеки с Луи Витон изпраща съобщение без да се обяснява допълнително.

    Примери от историята и настоящето има безброй. Форд пробваха с Джия като отделна луксозна марка преди 40-ина години. Ситроен и Хюндай в днешно време бутат едва-едва ДС и Дженесис. Инфинити си обраха крушите от Европа, а Акюра изобщо не се доближавали. Само един Лексус мъждука нещо, и то благодарение на солидния гръб от Тойота. Дори ФВ пробваха с Файтона и се сгромолясаха впечатляващо, а те са немци.

    Изобщо да купуваш коля все още не е като да купуваш телефон и пералня. Подчертавам - все още.
  • 25 така е

    16 0 Отговор
    Браво за доброто ревю на автомобила!

    Ас също го тествах и колата е доста прилична. Пълна е с екстри, но....

    Голяяям минус както казва и Радо е нестабилността в завой. Стряскащо е за подобен автомобил. Още двама мой познати го тестваха и без да сме обсъждали предварително и тримата се учудихме неприятно от този крен ли е, не знам какво. (и тримата караме сходни сувове на други марки, но такова чудо не бяхме виждали).

    Коментиран от #47

  • 26 ВикиЛексъсВарна

    25 8 Отговор
    115 000 лева с ДДС за китайският Уей 5. Как ще ме привлекат китайците с тази цена при положение че за същите пари купувам електрическият СУВ Шкода Енияк Спортс Купе - новият модел юни 2024 г. и с 8 г. гаранция на батериите и произведен изцяло в Германия - точно така в Дрезден се сглобява Шкода Енияк СС??? Съвсем сериозен въпрос. Чакам сериозни доводи какво би ме отблъснало да купя електрическият Еният от заводите в Дрезден пред китайското за същите пари и двете???

    Коментиран от #29, #31, #39

  • 27 стига бре

    10 6 Отговор
    от кога 4.80 м могат да си съперничат на премиум модели, като Audi Q7, BMW X5 и Mercedes GLE? моя дърак Veracruz е с по-добри характеристики
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Гост

    28 1 Отговор

    До коментар #26 от "ВикиЛексъсВарна":

    Или пък новата СХ60 на Мазда, произведена в Япония, 111 000 в най високото ниво за плъг ина, аре да стигне до 115 000!!! Кеф ти дизел, кеф ти хибрид, кеф ти бензин...., къде отиват тия? И със Туарега ще се сравняват? Блях...
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 нещастници

    22 4 Отговор
    Благодарете на лицето БМБ, че ги изгони, кактои че изгони Хуауей от стара загора..... вие си го избрахте и продължавате, пожелавам ви мизерия от до!
  • 34 За градско до 40-50км на ден става

    7 3 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Дотук. Изкараш на магистралата и наблюдават разход от 13л на сто бензин при 140км/ч.
  • 35 Гост

    13 4 Отговор

    До коментар #31 от "вседрфтгоъхуии":

    Баце, смесил си маслото, ама сериозно! Ти сериозно ли ще дадеш 120 за китаец? Не мярмам..., ама то Айнщайн го е казал, така че, що пък да не...
  • 36 Много смех

    7 3 Отговор

    До коментар #21 от "Смех":

    Ами 120 000 за китайски боклук, малко ли са.? Ако не знаеш, такива са цените в Европа на нормалните коли от представителство с доказано обслужване и километри.
    Ганьо е свикнал да пазарува, пак от представителство, но коли които са тотал щета. Той си, вика:малко боичка, изчистване, частни от моргата и е като нова. Ще им давам аз една торба пари за обслужена кола. Що не си...... майката.
    Ето това е Ганьо.
  • 37 СвръхАз

    12 4 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Аз карам great Wall Hover Cuv 3. Произведен е 2008 г. Там където съм влизал с него, туарега ще измяца още в началото. Частите са евтини и ми допада доста колата! Толкова лодки и джетове съм извадил от Дунав с него, че не е истина! За лова няма да говоря. А туарега на един приятел две години му се молят майсторите да не влиза в грешка!

    Коментиран от #40, #43

  • 38 Антиросиян

    8 8 Отговор

    До коментар #17 от "россиян..":

    Да си стои в Мачква. Тук нашето джудже, се опита не да произвежда, а да сглобява коли. Не му се отдаде, защото толкова му е умствени капацитет. Ние сме прекалено малка държава, а и българина е мързелив, та някой да направи завод в България. Всички производители заобикалят България, защото корупцията е национален спорт и занимание, а и умните и работливите са в чужбина. В България са останали само селските тарикат.
  • 39 Мхм

    4 12 Отговор

    До коментар #26 от "ВикиЛексъсВарна":

    И що да дам 110 бона за шкода като за 60 бона взимам електрически Меган?
  • 40 Голям смях

    9 4 Отговор

    До коментар #37 от "СвръхАз":

    Това което имаш става за полето и гората. Няма нищо общо с Туарега. Карай 1500 км без почивка с двете коли и после пак си кази мнението. За мен е все едно да сравняваш каруца с файтон.
  • 41 Порно

    8 1 Отговор
    Много станаха мераклиите за лукс сегмента, сякаш това е най масовия клас, аз не плащам данък обществено мнение.
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Гост

    4 4 Отговор

    До коментар #37 от "СвръхАз":

    Няма място на което Туарега да
    не може да кара след теб! Няма! За дърпане, там да не говорим, плийз! А на приятелят ти му кажи да не се дзифтари, и да си намери читави майстори за ремонт!!! Тая кола не е за бедняци..
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Луд

    6 1 Отговор

    До коментар #18 от "Крис":

    Телефона от който пишеш къде е правен
  • 46 Момчил

    7 1 Отговор
    "Автомобилът се накренява..."Какво по дяволите значи тази дума "накренява"? Кога ще спрете да пишете на диалект,бе?

    Коментиран от #51

  • 47 Делян

    2 3 Отговор

    До коментар #25 от "така е":

    А с каква скорост влизахте в завоя ? Да не сте карали по високопланински родопски път със 100 по завоите ?
  • 48 1346

    4 4 Отговор

    До коментар #7 от "Смърди на китайско":

    И като сложи Европа мито какво бе, геннии?! В азия живеят над 4,5 милиарда души, а в умиращата Европа няма и 750 милиона! Да не говорим, че суровините за почти всичко, което се прави в Европа идва от Китай и Индия. Какви мита, какви 5 лева!!!

    Коментиран от #49

  • 49 9054

    5 4 Отговор

    До коментар #48 от "1346":

    Ами хващай тогава за просперираща Азия да ядете всякакви пълзящи твари с останалите милиарди дръпнати….
  • 50 Е46ца

    5 5 Отговор
    Аз китайски кошник не бих купил.Изглежда като ауди q8 от алиекспрес .Като всичко китайско на пръв поглед си казваш изглежда добре и след като го купиш и започнеш да използваш виждаш ,че за нищо не става.
  • 51 Име

    2 1 Отговор

    До коментар #46 от "Момчил":

    Тове не е диалект, а технически термин. Използва се и за яхти в мореплаването. Много точно е изпозван тук, защото колата не не накланя, а се накренява. Тоест каросерията се измества настрани и под ъгъл.
  • 52 Айде да си говорим с факти:

    5 2 Отговор
    Преди 6 години БГ-полицията беше оборудвана с китайски джипове Грейт Уол. По 44 000 лв парчето! С ДДС! Без мито, защото са произведени в БГ - село Баховица! Тези джипове са обект на ЗВЕРСКА експлоатация, безпощадна иначе казано. И почти НИКАКВА поддръжка!
    Всеки ги е виждал и може да ги види и прецени дали си чинят парите!
    А коментираните днес по 110-120 000 лв означава, че без ДДС са 90-100 000 лв. Някой вярва ли, че не са пребити с мито? Някой ако знае - нека сподели с какво мито се пребиват китайските автомобили! Като извадим митото и огромната печалба на вносителя - вероятно цената им ще дойде колкото на една дачийка...
    Преди години си направих труда да погледна колко струва една Лада в Русия и колко струва тук същата, от официалния вносител.Разликата беше СМАЙВАЩА! 6 000 лв в Русия ( с ДДС! ) и 24 000 лв в БГ! Пък вие си лайте!
  • 53 Бай Ганьо

    4 1 Отговор
    В жалката ни държава, от 3 милиона леки автомобила, повече от 2 милиона са над 20-годишни!
    Щото сме много богати... Което обяснява факта, че коментираме "професионално" скъпи нови автомобили, било то и китайски...