Last news in Fakti

2 Май, 2024 14:08 6 374 54

Експерт: Валежите не са причина за рухването на подпорната стена на АМ "Струма", тя не е изчислена правилно

  • подпорна стена-
  • ам струма

Инспекциите се правят 2 пъти в годината, ако има неизправности да се взимат мерки, тук е могло да се вземат мерки още миналата година, каза Ясен Ишев

Експерт: Валежите не са причина за рухването на подпорната стена на АМ "Струма", тя не е изчислена правилно - 1

В неделя на 28 април подпорна стена падна в участъка и затрудни движението в района. От АПИ заявиха, че преовлажняване на почвата е допринесла за това. Според експерта Ясен Ишев няма как заради валежите да се е срутила стената, защото не е валяло толкова много, съобщи Bulgaria ON AIR.

"От миналата година виждам, че е започнало да се движи напред към пътното платно. Инспекциите се правят 2 пъти в годината, където се отбележи, че има неизправности да се взимат мерки, тук е могло да се вземат мерки още миналата година, с тези земни маси, които са били натиснати. Тя е срязана в долната си част, двете ламери бяха паднали на аварийната лента. Това значи две неща – първо, че не е изчислена правилно и второ, че има геоложка изненада, някаква леща, непредвидена от проектантите", убеден е председателят на УС на Научно-техническия съюз по транспорта Ясен Ишев.

Експертът добави, че след като едно съоръжение се проектира, то има гаранционен срок от 12 години, но и трябва да се поддържа.

Все още се извършва оценка на щетите. Тепърва ще се преценява каква подпорна стена да бъде изградена, за да не се повтори срутването.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 31 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Град Козлодуй

    32 1 Отговор
    оправдания
  • 3 ГЕРБЕР

    17 30 Отговор
    НА ПРОДЪЛЖАВАМЕ ПОДМЯНАТА КАЧЕСТВОТО

    Коментиран от #6, #23

  • 4 Гост

    43 1 Отговор
    Прокуратура, съд, присъда, обезщетения. А, чакай, то това в България не става така...
  • 5 Гай Турий

    66 1 Отговор
    Кой я строи? Да си признае кой мутра го окраде с рушвети, колко процента му взе, за да не си свърши работата както трябва. Прокуратура в тоя бантустан има ли изобщо?! Един показателен пример за изядени бюджетни пари, най-вече окрадени!!!
  • 6 Сила

    54 3 Отговор

    До коментар #3 от "ГЕРБЕР":

    КРЕТЕН..... Можеше ПАК да загинат хора..... Но на герберопитека му е смешно, а....
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 мани беги

    46 3 Отговор
    ам оня ден я напрайхте ве хахахаха хайде сега заведете бaнкярcкия да я подпира!
  • 9 Читател

    36 0 Отговор
    Кражби на поръзия, качество никакво ето резултата.Сега идете пистите кратуната защо стената не се е срутила а счупила в основата и се е обърнала на пътя.По чудо няма жертви.
  • 10 Ако не беше изчислена правилно

    13 43 Отговор
    щеше да рухне още преди 10 години. Не са виновни строителите, виновни са тия недоразумения, които в последните 3 години разрушиха всичко в държавата, за да имат пуделчетата им пачки да си играят, миличките.

    Коментиран от #13, #18

  • 11 Ако не беше изчислена правилно

    6 38 Отговор
    щеше да рухне още преди 10 години. Не са виновни строителите, виновни са тия недоразумения, които в последните 3 години разрушиха всичко в държавата, за да имат пуделчетата им пачки да си играят, миличките.

    Коментиран от #17

  • 12 незнайко

    46 4 Отговор
    На всички в страната е ясно, че са икономисани материали и тази стена е изчислена от подставен атхитект който е взел едни ОГРОМНИ пари !!! Даже дете може да направи по добра подпорна стена на това никакво възвишение !!! Стените нямат нито един ПИЛОТ забит на дълбочина !!!

    Коментиран от #20, #44

  • 13 Мими

    43 2 Отговор

    До коментар #10 от "Ако не беше изчислена правилно":

    Не в последните , от 14 години един простак и обкръжението му, крадоха безконтролно, какво очакваш от партийните чада те са едни и същи б….ци!!!!!!
  • 14 Питам:

    38 4 Отговор
    МАГИСТРАЛИ И АСФАЛТ НЕ СЕ ЯДЕЛИ? Я питайте Боко и пухкавия му ловчански пудел колко са сладки и колко покрай тях се облажиха ?
  • 15 Сталин

    40 7 Отговор
    Това са инженерите на Тиквата от маалата
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Я пак

    16 2 Отговор

    До коментар #11 от "Ако не беше изчислена правилно":

    Ко каза ко???
  • 18 Сила

    31 3 Отговор

    До коментар #10 от "Ако не беше изчислена правилно":

    Аааааа, "Тройната коалиция"...... Помниш ли на Тиквата мантрата.... 20 години на власт и още я повтаря...... А "Работа, работа, работа " помниш ли? ЕТО Я РАБОТАТА ИМ......
  • 19 българка

    39 5 Отговор
    На снимката се вижда, че още два от подпорните панели са наклонени. Цялата работа е недобросъвестно изпълнена, за да се откраднат част от предвидените средства. ГЕРБ = ЛЪЖИ + КРАЖБИ
  • 20 Азззззззз

    5 18 Отговор

    До коментар #12 от "незнайко":

    Вярно си незнайко. Архитектите НЕ изчисляват подпорни стени. Вероятно не са направени геоложки проучвания с достатъчна гъстота на сондажите и са изтървали някаква особеност в тази зона.

    Коментиран от #30, #45

  • 21 Нито

    32 3 Отговор
    правилно изчислена , нито материалите качествени , нито работниците квалифицирани ! Игра със смъртта , парите , това са милиони - при Бою и приближени фирми !
  • 22 Бацо

    18 3 Отговор
    Срутище срутище срутище съм аз
  • 23 Град Козлодуй

    14 2 Отговор

    До коментар #3 от "ГЕРБЕР":

    Как не Вие Грях
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 МаДа

    21 3 Отговор
    Явно е проектирана от някоя малоумна калинка можеща да работи с аутокад архитектура.
    Същата малоумна калинка вероятно с гоооооляма заплата не е имала късмета във фирмата да има и някой който действително разбира от строителство и архитектура и вероятно с доста малка заплата, който да върши работата на гооолемия архитект.
    Аутокад се научава за 10-на дни, а самата тапия е лист ненужна хартия без знанията, които които трябва да удостоверява.
    200 марки и 1 прасе.

    Коментиран от #54

  • 26 ЗАГЛАВИЕТО Е

    25 2 Отговор
    Подвеждащо не дъждовете а некъдърността на проектантите
  • 27 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    24 0 Отговор
    хИДРОИНДЖИНЕР ДЖОГАН ВЗЕ 3млн.за магистралата
  • 28 СенЗор

    28 3 Отговор
    На снимката,не става ясно дали
    въобще са вкопани.Готови панели и...
    селски дувар.Трагедията не свършва
    дотук. Няма аварийна лента- предпо-
    ставка за инциденти нонстоп.
    Чекмеджето и след Борисов , ще
    отнема човешки животи, та ето
    заложената в бъдеще бомба.Та...
    каква скоростна отсечка-алея за
    един друг свят.
  • 29 дом

    23 3 Отговор
    ГЕРБ-ДПС крадат от всичко. Всичко.

    Не ги интересува дали някой може да умре от това. Краде се от здраве, сигурност, бъдеще.

    Това на снимката е мафията, ако не ви е ясно. Така се унищожава държава. А на тия мафиоти не им пука.
  • 30 МаДа

    8 3 Отговор

    До коментар #20 от "Азззззззз":

    Верно ли?
    И ква е работата на архитекта според теб? - сигурно да нарисува стената, а?
    Освен това аутокада изчислява опорните реакции - материали, размери и т.н. при правилно зададени проектни натоварвания,.
    Едно е сигурно, фирмата изпълнител е изпълнила проекта възможно най-точно, защото иначе гори.
  • 31 АГАТа Кристи

    13 0 Отговор
    Целият този ремонт да се заплати от КОНСТРУКТОРА !

    Коментиран от #39, #46

  • 32 инж. Ганчо Илков

    18 2 Отговор
    Всеки Проект включва Технико Икономическа Част. Но когато кандидата печели Обществената Поръчка, той трябва да Осигури Комисионна на "Неговият Човек" съдействал да я Получи. Този Човек е Влиятелно Политическо Лице упражняващо натиск върху Регулаторният Орган. Сумата за Комисионната е за Сметка на Материалите и Работната Заплата на Обикновените Изпълнителни Работници. Закупуването на по-евтини Материали се отразява на Качеството. Приемателната Комисия също е подвластна на "Нашия Човек", подписва Приемно Предавателни Протокол и Акт 17. Поръчката се Приема за свършена. Парите са Разпределени. Вместо в Експлоатация, Обектът влиза в Ремонт. Добре,че в Случая няма Жертви. Така Строи Магистралите Бойко Борисов. Виновни Няма. Процесът Продължава. Така ще е до като на Политическата Сцена не се появи Обединена Опозиция, с Ясна Реформаторска Програма и Дисциплина. От това, Борисов го е най-страх. Но знае, че скоро няма да се Случи. Създава си "СГЛОБКИ", разтуря ги при Опасност, Нови Избори и Керванът си Върви.
  • 33 Бат Боко Банкянски

    13 3 Отговор
    Не знам, аз съм отговорен за рязане на ленти и пълнене на чекмеджетата и с Мата Хари да се занимавам, другото си е ваша грижа. Адио Рио.
  • 34 Бойкот на алчните от О.Л.Х.

    16 4 Отговор
    Така става, когато некадърни ГЕРБави инженери с купени дипломи правят изчисленията...
  • 35 зрител

    19 3 Отговор
    не е необходимо да гледаш изчисленията, виж стената и всичко е ясно ! пачки в чекмеджето ......

    Коментиран от #42

  • 36 Шаран БГ

    17 2 Отговор
    Подпорната стена е построена. Който е трябвало да вземе пари за нейното построяване, от баш инджилер строителя до последния бетонджия си ги е вземал. Това е важно. Огледайте се – кой от строителите има новопостроена вила някъде по баирите. Всичко е много просто...........
    Аз съм убеден, че всичко е било точно изчислено и проектирано. НО....цимента с нужната марка е леко подменен с по-калпав или вложеното количество е икономисано, джилязото /ако има такова/ е със занижени килограми и якост на опън, и бетонът е забъркван с пепеляв трошляк, вместо с баластра от р. Струма
    Агенция Праз-прес ви моли: по възможност НЕ ПРЕМИНАВАЙТЕ от там !!
  • 37 Никой

    8 7 Отговор
    Стига сте плакали. Докато Прокуратурата, МВР и Регулаторите са пълни с наши кадри Баце и Шиши Няма да ги видите на подсъдимата скамейка камо ли в дрънголника. Затова: Гласувайте за ГЕРБ, с нас е лошо и вече сте обръгнали ама с другите по лошо. Ха, Ха нямате избор.
  • 38 Ами

    14 4 Отговор
    Буци/Буда,да бръкне в чекмеджето и да плати ремонта , че той я строи, на цена като тунела под Ламанша!
  • 39 Макс

    13 0 Отговор

    До коментар #31 от "АГАТа Кристи":

    А нещо като строителен надзор има , или няма ? Много хора изкараха набързо курсове за такива , взимат сериозни суми , но никога не носят отговорност . Коя е фирмата изпълняваща строителен надзор ? Задължително е да има такава . Каква работа е свършила е друг въпрос .
  • 40 Бойколандски чудесии

    11 2 Отговор
    На лозето си не бих направил такова некадърно съоръжение, но герберастките крадци срам нямат.
  • 41 филип ейджи

    2 0 Отговор
    и в китай така
  • 42 филип ейджи

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "зрител":

    ще ги носи в гроба
  • 43 Ха ха ха ха

    9 0 Отговор
    Лъжат като копанари. Една независима проверка много лесно ще ги разобличи. Всички са вътре в кюпа. Изпълнителен контрол, авторски надзор, изпълнител, а може би и проектант. Само като видиш подпорната стена ти става ясно, че цялата работа е афиф.
  • 44 Като

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "незнайко":

    не разбираш, какво се обаждаш като на барабан палката? Архитектът не изчислява, а това го върши конструкторът, или статикът , както го наричат немците. Това е работа на цял екип от проектанти, не на един човек.

    Коментиран от #48

  • 45 Ха ха ха ха

    7 1 Отговор

    До коментар #20 от "Азззззззз":

    От много отдавна има геоложки карти, надлежно проучени и комплектовани. Още от бай тошово време.
  • 46 Всички

    6 0 Отговор

    До коментар #31 от "АГАТа Кристи":

    по веригата са виновни, а къде забравяме приемателната комисия, която с подписа си гарантира че обектът е изпълнен точно по план?
  • 47 И О, чудо!

    7 0 Отговор
    защо тоз стеничка няма анкери?! За тези размери това е задължително.
  • 48 МаДа

    4 0 Отговор

    До коментар #44 от "Като":

    По принцип си прав ако става въпрос за двореца във Версай или ндк.
    Но в случая с тая стена 100% е само един дебел лалугер ама "от нашите".
    Нема смисъл да дели парата.
  • 49 Сансар

    0 0 Отговор
    Трасето на магистралата мина в този участък през отделни замучурени петна с блатна трева. Подпочвена вода се изцежда от нивата.
  • 50 40 маймуни

    4 0 Отговор
    Кольо Фичето ще ви каже че под 90 градуса няма подпорни стени ,това е пародия на .........
  • 51 Най - добре без подпорна стена

    1 0 Отговор
    само земната маса да се отнеме и направят тераси,пътеки,стъпала за отвеждане и на водата,идете в Гърция през Маказа и вижде баирите как са на тераси.
  • 52 юрист

    2 0 Отговор
    До сега не чух нито един смислен коментар от медиите от самото начало,прочетъх и коментарите който са много повърхностни за такъв сериозен проблем.По тази магистрала Струма има много такива проблеми,а таи стена е наредена, като ЛЕГО едно до друго няколко пана по между им фуги с фибран и как до сега никой не видя,че липсва каквато и да е арматура
  • 53 СТРОИТЕЛЕН ИНЖЕНЕР КОНСТРУКТОР 📐🛠️

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":



    С тези ниски възнаграждения и извънредните часове инженерите намаляват (и по количество, и по качество) по-бързо от населението на самата България. В УАСГ вече закриват специалности. ИТ секторът вече гълта почти всички гимназисти с що-годе добри математико-логически умения. Приложенията на телефончетата и онлайн магазините са ни по-важни. А дългогодишната самоубийствена "политика" срещу кадърните лекари, инженери и учители вече дава сериозни плодове. Не дупки, а кратери зейват навсякъде. И ще става все по-зле все по-бързо.


  • 54 ИМПЕРИАЛИСТ

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "МаДа":

    Трябва да се провери при каква температура на въздуха е излят бетона на тази секция от подпорната стена...При съседните секции няма проблем, въпреки, че те са при същите условия както срутената...Много вероятно е този бетон да е изгубил част от якостта си поради измръзване при полагането му.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове