Last news in Fakti

24 Март, 2016 11:33 180 292 54

Немските коли, които никога не са произвеждани в Германия

  • audi-
  • bmw-
  • mercedes-benz-
  • opel-
  • volkswagen-
  • германия
Немските коли, които никога не са произвеждани в Германия - 1

Оправдано или не, германските автомобили винаги са били смятани за еталон за качество, надеждност и инженеринг от висша класа. Подобно на други западноевропейски и японски концерни обаче, немските компании отдавна сглобяват голяма част от продукцията си извън пределите на родината. Макар да се водят германски, тези модели никога не са били произвеждани в Германия.

BMW

Немските коли, които никога не са произвеждани в Германия

Едва ли за някого е тайна, че първият всъдеход в историята на Баварските моторни заводи X5 се произвежда във фабриката на BMW в гр. Спартанбърг, щата Южна Каролина. Последните две поколения на модела се сглобяват също в Калининград, Русия.

Немските коли, които никога не са произвеждани в Германия

Всъдеходното купе на същата агрегатна база X6 се прави пак в Америка.

Немските коли, които никога не са произвеждани в Германия

Малко по-заплетена е историята на по-малкия X3. Първата генерация на кросоувъра се сглобява в австрийския гр. Грац, но производството на второто поколение все пак е пренесено в Щатите.

Audi

Немските коли, които никога не са произвеждани в Германия

Най-компактният модел с четири кръга на радиаторната решетка няма много общо с останалата продукция на Audi. A1 се произвежда в завода на компанията в белгийската столица Брюксел.

Немските коли, които никога не са произвеждани в Германия

Купето TT и откритата му версия пък се сглобяват от самото начало в Унгария. В Audi обаче явно смятат модела за прекалено важен за имиджа на марката, тъй като каросериите се произвеждат в Инголщад и се доставят в завода в гр. Гьор за окомплектоване.

Немските коли, които никога не са произвеждани в Германия

Кросоувърът Q3 пък се произвежда в Марторел, Испания.

Немските коли, които никога не са произвеждани в Германия

Audi Q7 също се сглобява извън Германия. С производството му е натоварена фабриката на VAG в словашката столица Братислава, където се "ражда" и Volkswagen Touareg.

Mercedes-Benz

Немските коли, които никога не са произвеждани в Германия

Едва ли има автомобилен фен, който да не знае, че легендарният Geländewagen се произвежда от Magna Steyr в Австрия. По-слабоизвестен факт е, че дълги години там се сглобяваха всички модели на "Трилъчевата звезда" с двойно предаване.

Немските коли, които никога не са произвеждани в Германия

Всъдеходите ML (отскоро GLE) и GL (GLS) пък винаги са били американско производство. Същото важи за недотам популярната в Европа R-Klasse, която също се сглобяваше в Тъскалуза, щата Алабама.

Немските коли, които никога не са произвеждани в Германия

По отколешна традиция пък бусовете от семейството Vito/Viano се сглобяват в Испания.

Opel

Немските коли, които никога не са произвеждани в Германия

Благодарение на принадлежността си към гигантската империя General Motors в Opel винаги са могли да разчитат на производствени бази в цял свят, а почти всеки модел от Рюселсхайм има двойник в някой от краищата на планетата. Agila се произвежда в Унгария, GT - в Щатите, а купето Astra G - в завода на Bertone в Италия. Най-новото попълнение в "чуждестранния" легион на марката Karl пък се сглобява в Южна Корея.

Немските коли, които никога не са произвеждани в Германия

Корейски произход има и кросоувърът Antara, който представлява почти пълно копие на Chevrolet Captiva.

Немските коли, които никога не са произвеждани в Германия

Двете поколения на минивана Meriva пък се произвеждат в Сарагоса, Испания.

Volkswagen

Немските коли, които никога не са произвеждани в Германия

Може да звучи невероятно, но дори един от най-продаваните модели на Volkswagen отдавна не идва от Волфсбург. Polo се сглобява едновременно в няколко фабрики в Памплона (Испания), Брюксел (Белгия) и вече споменатия завод в Братислава (Словакия), от чиито поточни линии слиза Touareg.

Немските коли, които никога не са произвеждани в Германия

Откакто бе възродена, легендарната Костенурка пък се сглобява в Пуебло, Мексико.

Немските коли, които никога не са произвеждани в Германия

Там се произвежда и Jetta.

Немските коли, които никога не са произвеждани в Германия

Миниванът Sharan пък никога не е бил немско производство. Още от първото поколение той се сглобява от Autoeuropa в Португалия.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 опсмопсус

    13 77 Отговор
    Аууу, колко немЦки кошници!
    Кубчето е най-урудливата Жибка, като мултипла е!

    Коментиран от #3, #10

  • 2 опспубскукс

    11 51 Отговор
    За това карам само истински Американски коли
  • 3 ромпс

    48 3 Отговор

    До коментар #1 от "опсмопсус":

    Ти нали писа, че нямаш собствена кола, а караш само служебни.
    Щом е така, какви мнения въобще можеш да даваш след като нямаш опит с поддръжката на автомобил? Или си поредния комплексар с налепени плакатчета по стените на детската.
  • 4 УПСсссссс

    18 5 Отговор
    Последните две плоколения на Х 5 се произвеждали в Русия..?!!!!??!!!!--учуден съм...но не и изненадан.

    Коментиран от #17, #23, #44

  • 5 кольо

    4 7 Отговор
    Е това не може да бъде вярно

    Коментиран от #6

  • 6 гост

    31 3 Отговор

    До коментар #5 от "кольо":

    Става въпрос за част от производството , основните бройки все още се произвеждат в САЩ , но не виждам какво толкова се чудите , във който и немски завод да влезете , немци на конвейра няма да видите , а машините са еднакви навсякъде по света . Изобщо приказките за "произведено в Германия" са за наивници ,които живеят в миналия век

    Коментиран от #12

  • 7 112

    13 8 Отговор
    То затова и все ги зовът сервизите, надеждността им толкова куца че главно от това си изкарват печалбите.
  • 8 Carfen

    16 4 Отговор
    А ако покажат и доставчиците на еърбези, климатици, амортисьори и т.н., то ще разберем защо брюкселските зелки толкова реват за мултикултурна Европа.
  • 9 Иван

    15 2 Отговор
    Относно Опел ,завода в Рюселсхаим (централата на Опел) си произвежда коли.Вижда съм лично големи влакови композиции да потеглят със стотици коли всеки ден.А относно производството на части,това не е от вчера.Имам Опел Рекорд модел 1979 г. и се сещам,че карбуратора му беше френски........
  • 10 чукча

    14 1 Отговор

    До коментар #1 от "опсмопсус":

    Нарочно ли пишеш с толкова грешки,или багажът ти е толкова?

    Коментиран от #19

  • 11 mediator37

    10 20 Отговор
    САЩ имат най-високата производствена и инженерна култура в света. Нормално е премиум марките да се правят там, това е 100% гаранция за качество. Германия е непосредствено след САЩ или наравно може би, но както писа преди мен №6 в Германия отдавна по конвеерите са други раси, не германци.
  • 12 Бай Хой

    13 8 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Навремето имаше един виц за това как Мерцедес купили завод на Запорожец, сменили оборудването, пуснали частите на конвейра за окомплектоване и в края на конвейра...Запорожец! Уволнили персонала, сменили поточните линии, пуснали отново готовите части и..... в края на поточната отново Запорожец. В това време от един баир наблюдавали бившият главен инжинер и директорът на завода , а инжинера му обяснявал - Аз като ти казвах, че има нещо прокълнато на това място, а ти " по цял ден нищо не правите" ]:) ... в крагът на шегата пичове да не ми се изцепи сега някой "горд" собственик на Х5...
  • 13 охо

    9 8 Отговор
    Както е предсказала Ванга, в края на краищата всички марки и модели автомобили, ще се произвеждат само и единствено в Китай !
  • 14 Глупости

    9 2 Отговор
    Х5, Х6, ML се произвеждат и в САЩ, но и в Европа. Костенурката също. Знаете ли какви мита имат американските коли в ЕС. Както и руските.
    Преди да се пишат глупости е хубаво да се чете ;)
  • 15 Ей така

    3 2 Отговор
    VW произвеждат и в Мексико. Приятелка имаше костенурка направена там. Сега и малолитражки на други производители от САЩ ще им прехвърлят производствата в мехико.
  • 16 Никой

    13 2 Отговор
    Не разбирам каква разлика има, освен да се пишат безмислени хейтърски постове. Машините във фабриките са едни и същи, а хората най-често само слагат емблемата накрая и я товарят на камионите. И както беше споменал някой отдолу, и в Германия не са германци по конвеирите.
  • 17 Провинциалист

    12 0 Отговор

    До коментар #4 от "УПСсссссс":

    Не се произвеждат-сглобяват се.
  • 18 ддд

    6 2 Отговор
    ясно всичко се прави с китаиски части
    но сложи тия части в китаиска кола
    цената е разумна
    но сложи ги в немска и свят ти се завива
    и не знам забелязвате ли
    резервните части
    винаги в баравария ги правят

    Коментиран от #35

  • 19 Ярослав Станчев

    18 1 Отговор

    До коментар #10 от "чукча":

    Пише от телефона,ама понеже се вози в трамвая,докато отива на училище,му друса и затова е толкова неграмотно написаното.

    Коментиран от #27, #34

  • 20 гост

    6 8 Отговор
    Току що обявиха ,че Норвегия забранява от 2025 продажба на петролни автомобили , а от 2050 и движението им въобще в страната , а Тесла обяви ,че е набрала поръчки за цялото производство на Модел 3 за три години напред и очаква ексцесии като Епъл пред магазините на 31 март при официалното представяне . Дали някой от "стогодишните" немци дори си мечтае за такива неща

    Коментиран от #22, #50

  • 21 МоТо

    3 5 Отговор
    Mммда,"качествена" американска сглобка!
  • 22 МоТо

    2 3 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Бъдещето чука на вратата,
    Елън Мъск като пусна емисия акции Тойота и Мерцедес се скараха кой да купи повече,наложи се лично Мъск да арбитрира за да се стигне до сделка!
  • 23 МоТо

    1 4 Отговор

    До коментар #4 от "УПСсссссс":

    Купи си - гледай да не е сглобявано в петък или понеделник:)!
  • 24 BMW

    3 1 Отговор
    Що не са дали един модел и Ганьо да сглоби.
  • 25 прост

    13 1 Отговор
    Преди - заводите хранеха сервизите, сега - сервизите хранят заводите.

    Коментиран от #54

  • 26 Невежи

    5 1 Отговор
    Специално за мерцедес мога да говоря....Мл и Гл само се сглобяват в щатите и то само моделите предназначени за там.... Г клас е бивша марка пух така че не се е произвеждал в Германия НИКОГА....

    Коментиран от #28

  • 27 опсмопсус

    1 9 Отговор

    До коментар #19 от "Ярослав Станчев":

    Не те ли е срам какво име имаш бе, та се и пъчиш с него?
    Славно яре!
    Бегай коментирай козите у вашта махала!
  • 28 прост

    3 3 Отговор

    До коментар #26 от "Невежи":

    така е, ML се сглобяваха и в Австрия.
  • 29 Simeon

    5 3 Отговор
    От 1931-ва година Опел са американска компания, по точно притежание на Дженерал Моторс. Не знам защо всеки се хвали, че кара немски опел, като те от край време са американски и доста модели се правят на базата на Буйк.
  • 30 Dimo

    3 4 Отговор
    Опел не са немски...
  • 31 КАРПУЗА

    10 3 Отговор
    от Карнобат излиза ел инсталацията на всички модели vw без изключение
  • 32 Дибелия

    7 0 Отговор
    Истината е ,че при всяко производство раличните компоненти се произвеждат от различни компани от различни страни,за пример Bosch правят компоненти за френски коли както и Valeo за немски,има и японски компненти както и китайски такива,чиста формалност е къде се сглобяват тези компоненти Австрия,Германия,Сащ,Русия и др.Там работниците получават фирмено обучение,всеки знае своята задача и си вършат работата както колегите им от други страни се отнася същото,а и в днешно време много роботи правят сглобките,а те на много места са еднакви.И на "великия" отзад пише Designet in California,Assembled in China !!
  • 33 Кобрата

    8 4 Отговор
    Това не е тайна за никого и се прави с цел да се използва по-евтина работна ръка. Не е важно кое къде се произвежда и сглобява, важното е, че контрола и инженерната мисъл са германски. И между другото почти всички марки използват чуждестранни заводи с цел икономия...
  • 34 Кобрата

    4 2 Отговор

    До коментар #19 от "Ярослав Станчев":

    +1...
  • 35 Спиро

    4 1 Отговор

    До коментар #18 от "ддд":

    Трябва да си вземеш китайска кола:)
    Наистина, нямам преки впечатление от експлоатацията на такова... чудо, но четох някъде из дебрите на нета статия за CEO. То си е китайско творение - в конкретният случай реплика на BMW X5. Автора беше немец, който е регистрирал фирма в Германия като официален дистрибутор на марката. В един прекрасен момент обаче, властите му забраняват да ги продава, беше нещо свързано с това, че BMW завеждат дело за защита на авторските си права по дизайн. Но както и да е, да не се отплесвам. Непродадените коли успял да прехвърли на пазарите в съседни страни и оставил една за себе си. Та, за този автомобил беше статията... в рамките на година - две какви неща са му се случили...
    Заслужава си да се прочете.
    Хич не ти трябва такова. Може да е на 1/3 или 1/4 от цената на оригинала, но не си заслужава
  • 36 бай Иван

    5 0 Отговор
    .аси, тези немци произвеждат ли изобщо коли?
  • 37 гъссSSока

    2 2 Отговор
    -Гаси тези руснаци правят само руски коли....и знайно защо все са кошчета и се чупят и фалират само незнайно защо.
  • 38 Един

    4 1 Отговор
    Странно, как не се споменава грам за прозиводството на тези марки в Азия, и то предимно Китай и Индия. Едва ли е тайна за някого, че голяма част от колите им се произвеждат там. Съответно и качеството е по-различно и затова целевият пазар е източна е Европа и Азия.
    Едва ли има някой, на когото да не му е ясно, че при повечето (айде да не ги слагам всикчите в кюпа) марки, има голяма разлика дали ще купиш автомобила от Китай, от България или от Холандия да речем. Говорим за чисто нови.
  • 39 йордан иванов

    12 1 Отговор
    По евтино ще им излиза да ги правят в България
  • 40 Никито Иванов

    1 4 Отговор
    и на луната да ги сглобяват, все тая ...........
  • 41 КИРИЛИЦА

    8 2 Отговор
    Едва ли, като платят рушветите на властимащите може и да се окажат на червено. Някой да прави големи мангизи и гербаджиите да не откъснат голамо парче това няма как да стяне.
  • 42 да уточним

    12 0 Отговор
    "Бъдещето чука на вратата," А по важното е, че арабските м...ли чукат по улиците и площадите на Европа!!!
  • 43 Знаме Асамблея на Мира

    16 2 Отговор
    Да ви питам всички два въпроса:

    1.Според вас защо суперколата на Nissan GTR се произвежда само в Япония

    2.Има ли според вас разлика във вложените компоненти и качеството на крайния продукт(автомобил) между:
    Mercedes-Benz произведен в Турция и такъв произведен в Германия, между Scania произведена в Холандия и такава произведена в Швеция, между Volvo произведено в Белгия или Русия и такова произведено в Швеция и т. н.????
    Първото издание на M класата се произвеждаше и в завода на Daimler Chrysler в Грац, Австрия, заедно с Jeep Cherokee.
    И да човешкия фактор играе огромна роля във всеки етап от производствения процес.
    Като кажете НЕМСКИ АВТОМОБИЛИ давате ли си сметка, че такива на практика от 20 години няма. Автомобилите проектирани в Германия са с огромен арсенал от чужди доставчици, повече от всякога.

    Чакам отговори!!!
  • 44 Иво

    4 2 Отговор

    До коментар #4 от "УПСсссссс":

    То тва са сигурно санкциите към Русия )))))))))
  • 45 В кухнята

    7 0 Отговор
    Автомобилите се сглобяват там където са най близко до клиентите.От години няма големи печалби в сглобките, а именно заради ръчен труд по сглобката винаги са дотирани от държавата домакин.Изисква се голям ресурс от свежа работна ръка, близък до морския транспорт район и държавни поръчки.Турция е абсолютен лидер в южна Европа и северна Азия по производство на модели.На нас оставят окомплектовката на части.
  • 46 Хемус

    8 1 Отговор
    А като няма разлика в качеството защо румънците сглобяват за за падна Европа,а за тук доставят от Мароко!?!?!Сигурно защото е по-близо!!!
  • 47 ДДДДД

    3 3 Отговор
    Така е като никога не си карал купче е така а сигурно няма и да се качиш в такова карай си американските дето ги сглобяват в Европа
  • 48 Gotby

    8 5 Отговор
    В момента работя във WV Братислава тук се произвеждат Ауди Q7, Туарег, джипа на Порше, малкия UP, и допреди година започнаха Бентли Бинтайга, но го върнаха в Гирмания.
  • 49 Gorby

    3 3 Отговор
    Сега се започна и Q8
  • 50 Язе

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Тя хубаво е набрала поръчки но както се вижда произвежда по 300 броя.Явно толкова поръчки има.
  • 51 АКТ

    2 2 Отговор
    Привет на всички ! Работя в завод на Мерцедес от доста време (Щутгарт) мога само да кажа че, 95 % от служителите са ЧУЖДЕНЦИ . И това като си купите немски автомобил изобщо не си мислете че е на супер ниво ,защото всичко е под голяма критика. За съжаление не мога да коментирам повече,но повярвате ми ТАКА Е
  • 52 Гошо

    8 1 Отговор
    G класата също се произвежда в Русия, само че под марката УАЗ
  • 53 Николай

    0 1 Отговор
    Като гледам какви германци живеят вече в Германия,по добре да ги сглобяват в Африка.Всички примати и аборигени отидоха в Белгия и Германия!
  • 54 Любо

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "прост":

    Това се отнася за немските коли нали?