Оправдано или не, германските автомобили винаги са били смятани за еталон за качество, надеждност и инженеринг от висша класа. Подобно на други западноевропейски и японски концерни обаче, немските компании отдавна сглобяват голяма част от продукцията си извън пределите на родината. Макар да се водят германски, тези модели никога не са били произвеждани в Германия.
BMW
Едва ли за някого е тайна, че първият всъдеход в историята на Баварските моторни заводи X5 се произвежда във фабриката на BMW в гр. Спартанбърг, щата Южна Каролина. Последните две поколения на модела се сглобяват също в Калининград, Русия.
Всъдеходното купе на същата агрегатна база X6 се прави пак в Америка.
Малко по-заплетена е историята на по-малкия X3. Първата генерация на кросоувъра се сглобява в австрийския гр. Грац, но производството на второто поколение все пак е пренесено в Щатите.
Audi
Най-компактният модел с четири кръга на радиаторната решетка няма много общо с останалата продукция на Audi. A1 се произвежда в завода на компанията в белгийската столица Брюксел.
Купето TT и откритата му версия пък се сглобяват от самото начало в Унгария. В Audi обаче явно смятат модела за прекалено важен за имиджа на марката, тъй като каросериите се произвеждат в Инголщад и се доставят в завода в гр. Гьор за окомплектоване.
Кросоувърът Q3 пък се произвежда в Марторел, Испания.
Audi Q7 също се сглобява извън Германия. С производството му е натоварена фабриката на VAG в словашката столица Братислава, където се "ражда" и Volkswagen Touareg.
Mercedes-Benz
Едва ли има автомобилен фен, който да не знае, че легендарният Geländewagen се произвежда от Magna Steyr в Австрия. По-слабоизвестен факт е, че дълги години там се сглобяваха всички модели на "Трилъчевата звезда" с двойно предаване.
Всъдеходите ML (отскоро GLE) и GL (GLS) пък винаги са били американско производство. Същото важи за недотам популярната в Европа R-Klasse, която също се сглобяваше в Тъскалуза, щата Алабама.
По отколешна традиция пък бусовете от семейството Vito/Viano се сглобяват в Испания.
Opel
Благодарение на принадлежността си към гигантската империя General Motors в Opel винаги са могли да разчитат на производствени бази в цял свят, а почти всеки модел от Рюселсхайм има двойник в някой от краищата на планетата. Agila се произвежда в Унгария, GT - в Щатите, а купето Astra G - в завода на Bertone в Италия. Най-новото попълнение в "чуждестранния" легион на марката Karl пък се сглобява в Южна Корея.
Корейски произход има и кросоувърът Antara, който представлява почти пълно копие на Chevrolet Captiva.
Двете поколения на минивана Meriva пък се произвеждат в Сарагоса, Испания.
Volkswagen
Може да звучи невероятно, но дори един от най-продаваните модели на Volkswagen отдавна не идва от Волфсбург. Polo се сглобява едновременно в няколко фабрики в Памплона (Испания), Брюксел (Белгия) и вече споменатия завод в Братислава (Словакия), от чиито поточни линии слиза Touareg.
Откакто бе възродена, легендарната Костенурка пък се сглобява в Пуебло, Мексико.
Там се произвежда и Jetta.
Миниванът Sharan пък никога не е бил немско производство. Още от първото поколение той се сглобява от Autoeuropa в Португалия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 опсмопсус
Кубчето е най-урудливата Жибка, като мултипла е!
Коментиран от #3, #10
11:51 24.03.2016
2 опспубскукс
12:02 24.03.2016
3 ромпс
До коментар #1 от "опсмопсус":
Ти нали писа, че нямаш собствена кола, а караш само служебни.Щом е така, какви мнения въобще можеш да даваш след като нямаш опит с поддръжката на автомобил? Или си поредния комплексар с налепени плакатчета по стените на детската.
12:04 24.03.2016
4 УПСсссссс
Коментиран от #17, #23, #44
12:07 24.03.2016
5 кольо
Коментиран от #6
12:11 24.03.2016
6 гост
До коментар #5 от "кольо":
Става въпрос за част от производството , основните бройки все още се произвеждат в САЩ , но не виждам какво толкова се чудите , във който и немски завод да влезете , немци на конвейра няма да видите , а машините са еднакви навсякъде по света . Изобщо приказките за "произведено в Германия" са за наивници ,които живеят в миналия векКоментиран от #12
12:27 24.03.2016
7 112
12:27 24.03.2016
8 Carfen
13:13 24.03.2016
9 Иван
13:18 24.03.2016
10 чукча
До коментар #1 от "опсмопсус":
Нарочно ли пишеш с толкова грешки,или багажът ти е толкова?Коментиран от #19
13:31 24.03.2016
11 mediator37
13:36 24.03.2016
12 Бай Хой
До коментар #6 от "гост":
Навремето имаше един виц за това как Мерцедес купили завод на Запорожец, сменили оборудването, пуснали частите на конвейра за окомплектоване и в края на конвейра...Запорожец! Уволнили персонала, сменили поточните линии, пуснали отново готовите части и..... в края на поточната отново Запорожец. В това време от един баир наблюдавали бившият главен инжинер и директорът на завода , а инжинера му обяснявал - Аз като ти казвах, че има нещо прокълнато на това място, а ти " по цял ден нищо не правите" ]:) ... в крагът на шегата пичове да не ми се изцепи сега някой "горд" собственик на Х5...14:08 24.03.2016
13 охо
15:12 24.03.2016
14 Глупости
Преди да се пишат глупости е хубаво да се чете ;)
15:25 24.03.2016
15 Ей така
15:39 24.03.2016
16 Никой
15:42 24.03.2016
17 Провинциалист
До коментар #4 от "УПСсссссс":
Не се произвеждат-сглобяват се.15:44 24.03.2016
18 ддд
но сложи тия части в китаиска кола
цената е разумна
но сложи ги в немска и свят ти се завива
и не знам забелязвате ли
резервните части
винаги в баравария ги правят
Коментиран от #35
15:57 24.03.2016
19 Ярослав Станчев
До коментар #10 от "чукча":
Пише от телефона,ама понеже се вози в трамвая,докато отива на училище,му друса и затова е толкова неграмотно написаното.Коментиран от #27, #34
16:50 24.03.2016
20 гост
Коментиран от #22, #50
17:24 24.03.2016
21 МоТо
18:00 24.03.2016
22 МоТо
До коментар #20 от "гост":
Бъдещето чука на вратата,Елън Мъск като пусна емисия акции Тойота и Мерцедес се скараха кой да купи повече,наложи се лично Мъск да арбитрира за да се стигне до сделка!
18:04 24.03.2016
23 МоТо
До коментар #4 от "УПСсссссс":
Купи си - гледай да не е сглобявано в петък или понеделник:)!18:07 24.03.2016
24 BMW
18:17 24.03.2016
25 прост
Коментиран от #54
18:58 24.03.2016
26 Невежи
Коментиран от #28
19:57 24.03.2016
27 опсмопсус
До коментар #19 от "Ярослав Станчев":
Не те ли е срам какво име имаш бе, та се и пъчиш с него?Славно яре!
Бегай коментирай козите у вашта махала!
20:03 24.03.2016
28 прост
До коментар #26 от "Невежи":
така е, ML се сглобяваха и в Австрия.20:19 24.03.2016
29 Simeon
20:31 24.03.2016
30 Dimo
20:32 24.03.2016
31 КАРПУЗА
20:59 24.03.2016
32 Дибелия
21:50 24.03.2016
33 Кобрата
22:35 24.03.2016
34 Кобрата
До коментар #19 от "Ярослав Станчев":
+1...22:37 24.03.2016
35 Спиро
До коментар #18 от "ддд":
Трябва да си вземеш китайска кола:)Наистина, нямам преки впечатление от експлоатацията на такова... чудо, но четох някъде из дебрите на нета статия за CEO. То си е китайско творение - в конкретният случай реплика на BMW X5. Автора беше немец, който е регистрирал фирма в Германия като официален дистрибутор на марката. В един прекрасен момент обаче, властите му забраняват да ги продава, беше нещо свързано с това, че BMW завеждат дело за защита на авторските си права по дизайн. Но както и да е, да не се отплесвам. Непродадените коли успял да прехвърли на пазарите в съседни страни и оставил една за себе си. Та, за този автомобил беше статията... в рамките на година - две какви неща са му се случили...
Заслужава си да се прочете.
Хич не ти трябва такова. Може да е на 1/3 или 1/4 от цената на оригинала, но не си заслужава
23:24 24.03.2016
36 бай Иван
08:21 25.03.2016
37 гъссSSока
10:13 25.03.2016
38 Един
Едва ли има някой, на когото да не му е ясно, че при повечето (айде да не ги слагам всикчите в кюпа) марки, има голяма разлика дали ще купиш автомобила от Китай, от България или от Холандия да речем. Говорим за чисто нови.
12:48 25.03.2016
39 йордан иванов
12:53 25.03.2016
40 Никито Иванов
13:00 25.03.2016
41 КИРИЛИЦА
15:36 25.03.2016
42 да уточним
21:22 25.03.2016
43 Знаме Асамблея на Мира
1.Според вас защо суперколата на Nissan GTR се произвежда само в Япония
2.Има ли според вас разлика във вложените компоненти и качеството на крайния продукт(автомобил) между:
Mercedes-Benz произведен в Турция и такъв произведен в Германия, между Scania произведена в Холандия и такава произведена в Швеция, между Volvo произведено в Белгия или Русия и такова произведено в Швеция и т. н.????
Първото издание на M класата се произвеждаше и в завода на Daimler Chrysler в Грац, Австрия, заедно с Jeep Cherokee.
И да човешкия фактор играе огромна роля във всеки етап от производствения процес.
Като кажете НЕМСКИ АВТОМОБИЛИ давате ли си сметка, че такива на практика от 20 години няма. Автомобилите проектирани в Германия са с огромен арсенал от чужди доставчици, повече от всякога.
Чакам отговори!!!
14:32 26.03.2016
44 Иво
До коментар #4 от "УПСсссссс":
То тва са сигурно санкциите към Русия )))))))))12:08 13.02.2017
45 В кухнята
12:17 13.02.2017
46 Хемус
13:17 13.02.2017
47 ДДДДД
15:02 13.02.2017
48 Gotby
15:43 13.02.2017
49 Gorby
15:44 13.02.2017
50 Язе
До коментар #20 от "гост":
Тя хубаво е набрала поръчки но както се вижда произвежда по 300 броя.Явно толкова поръчки има.17:15 11.11.2017
51 АКТ
14:13 20.01.2018
52 Гошо
12:22 08.02.2018
53 Николай
20:58 29.12.2018
54 Любо
До коментар #25 от "прост":
Това се отнася за немските коли нали?09:53 16.01.2020